ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ

Σήμα ποιότητας για τον Τουρισμό Q

Η ποιότητα προσφέρει υπεροχή στον ανταγωνισμό. Οι πελάτες προσπαθούν να εντοπίσουν την ποιότητα μέσα στις πολυάριθμες τουριστικές προσφορές. Το Σήμα Ποιότητας δίνει μεγαλύτερο κύρος στο μάρκετινγκ

28/02/2013 πηγή: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΥΚΛΑΔΩΝ 28/02/2013


Τώρα και στην Ελλάδα το Ελβετικό Σήμα Ποιότητας Q  για τον Τουρισμό

Το 1997 οι δώδεκα σημαντικότεροι ελβετικοί τουριστικοί φορείς, με συντονιστή την Ελβετική Ομοσπονδία Τουρισμού, οργάνωσαν την «Πιστοποίηση της Ποιότητας για τον τουρισμό» με απονομή του Σήματος Ποιότητας Q. Η Ποιότητα στον Τουρισμό αναγνωρίζεται σήμερα ως η βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξή του. Ποιότητα σημαίνει: να κάνεις τα συνηθισμένα με εξαιρετικό τρόπο, να κάνεις ότι κάνεις με την καρδιά σου, ότι ο πελάτης έρχεται ξανά, ότι μια υπηρεσία λειτουργεί ανάλογα με τις ανάγκες των ομάδων των φιλοξενουμένων, ότι μια υπηρεσία λειτουργεί με βάση τις προσδοκώμενες από τον φιλοξενούμενο απαιτήσεις. Καλύτερη ποιότητα σημαίνει αύξηση κέρδους. Οι καλύτερες παροχές έχουν άμεση αντανάκλαση στο εμπορικό αποτέλεσμα.

Η ποιότητα προσφέρει υπεροχή στον ανταγωνισμό. Οι πελάτες προσπαθούν να εντοπίσουν την ποιότητα μέσα στις πολυάριθμες τουριστικές προσφορές. Το Σήμα Ποιότητας δίνει μεγαλύτερο κύρος στο μάρκετινγκ. Οι επιχειρήσεις με το Σήμα Ποιότητας βελτιώνουν την εικόνα της τουριστικής αγοράς της Ελλάδας ως χώρας προορισμού διακοπών. Οι παροχές υψηλής ποιότητας έχουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα: οι επιχειρήσεις αποδεικνύουν τη δημιουργικότητά τους και είναι δυσκολότερο να αντιγραφούν.  Μια υψηλή ποιότητα αποφέρει περισσότερο από μια πολυδάπανη διαφήμιση και σταθεροποιεί καλύτερα την πελατεία.

Με τον τρόπο αυτό αποδεικνύεται και ελέγχεται η ποιότητα στις προσφερόμενες τουριστικές υπηρεσίες. Το Σήμα Ποιότητας Q δηλώνει ότι η τουριστική επιχείρηση ενδιαφέρεται πραγματικά για τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών της. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα "Σήμα Ποιότητας για τον Τουρισμό" είναι ανοικτό και επεκτεινόμενο. Περιλαμβάνει 3 στάδια, αλλά κάθε επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να αποφασίσει μέχρι ποιο σημείο θα επιδιώξει να προχωρήσει στον δρόμο της ανάπτυξης της ποιότητας που θέλει.

Επίπεδο I: Μεταδώστε έναν "ιό" ποιότητας στην επιχείρηση.

Το επίπεδο I επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της ποιότητας και στοχεύει ιδιαίτερα στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών (ποιότητα εξυπηρέτησης).

Επίπεδο II: Ελέγξτε την ποιότητα διαχείρισης της επιχείρησης.

Μετά την κατάκτηση του επιπέδου I, η επιχείρηση μπορεί να προχωρήσει στο επίπεδο II, που εστιάζεται στην ποιότητα διαχείρισης της επιχείρησης.

Επίπεδο III: Εισάγετε την ολική ποιότητα διαχείρισης.

Το επίπεδο III προσφέρει ένα σύστημα ολικής διαχείρισης της ποιότητας, για τη συνεχή ανάπτυξη της ποιότητας στην επιχείρηση.

Η σημασία της απόκτησης του Σήματος Ποιότητας Q είναι διπλή: Από το ένα μέρος είναι η ουσιαστική αναβάθμιση της ποιότητας της επιχείρησης και, από το άλλο, είναι η απόδειξη για το ενδιαφέρον που έχει η τουριστική επιχείρηση για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών της, αφού το Σήμα αυτό αναγνωρίζεται από τους Tour Operators. Είναι έντονο το ενδιαφέρον που παρουσιάζεται για την απόκτηση του Σήματος Ποιότητας Q από διάφορες τουριστικές επιχειρήσεις όπως (ξενοδοχεία, τουριστικά πρακτορεία, εστιατόρια κλπ.) γίνεται φανερό από τη συνεχή ένταξη νέων επιχειρήσεων στο αντίστοιχο πρόγραμμα πιστοποίησης.

Στην ελληνική αγορά  το Σήμα Πιστοποίησης Ποιότητας Q παρέχεται μέσω της εταιρείας i-learn Ινστιτούτο Δια Βίου Μάθησης, η οποία υποστηρίζει και διοργανώνει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που οδηγεί στην πιστοποίηση και απόκτηση του Σήματος Ποιότητας Q.

Για περισσότερες πληροφορίες:  http://www.helidoni.info/xx.htm