ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ

Κίνδυνος για τον τουρισμό η αύξηση του ΦΠΑ, σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ

Καταστροφική για τον ελληνικό τουρισμό, σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ, αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση από 13% σε 23%

23/08/2011 πηγή: 19/08/2011/www.naftemporiki.gr


Προσαρμογή της πολιτικής της κυβέρνησης για το ΦΠΑ σε επίπεδα τα οποία θα ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού ζητεί ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), υπενθυμίζοντας ότι η κυβέρνηση οφείλει να επαναξιολογήσει τη δυναμική της αγοράς, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν αύξηση κατά 12,55% το πρώτο 6μηνο του 2011.

Οπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση του ΣΕΤΕ, η αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο τα εξής:

α) Η αύξηση στις εισπράξεις ήρθε ως αποτέλεσμα συνδυασμού παραγόντων, όπως μεταστροφή τμήματος της διεθνούς τουριστικής ζήτησης από τη Βόρεια Αφρική προς άλλους προορισμούς, αύξηση αεροπορικών συνδέσεων πόλεων του εξωτερικού με τουριστικούς προορισμούς στη χώρα μας και τιμολογιακή ελκυστικότητα.

β) Ο τουρισμός είναι ένας δυναμικά αναπτυσσόμενος τομέας και η μεγαλύτερη ελπίδα της χώρας για την έξοδο από την κρίση.

Η τιμολογιακή ελκυστικότητα επετεύχθη ως αποτέλεσμα της ευελιξίας που προσέδωσαν στην τιμολογιακή πολιτική οι χαμηλότερες τιμές που εδόθησαν, κυρίως λόγω της μείωσης του ΦΠΑ στα καταλύματα, επισημαίνει ο ΣΕΤΕ και τονίζει ότι η θετική ανταπόκριση της αγοράς στην ελκυστικότερη τιμολόγηση των ελληνικών τουριστικών υπηρεσιών επιβεβαίωσε την ορθότητα της απόφασης για τη μείωση του ΦΠΑ στα καταλύματα. Τη δυναμική αυτή της αγοράς πρέπει να την εκμεταλλευτούμε», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση του ΣΕΤΕ, «προσαρμόζοντας επί το ορθολογικότερον την τιμολογιακή μας πολιτική, ώστε να προσελκύσουμε ακόμα μεγαλύτερη ζήτηση. Η προσπάθεια αυτή κινδυνεύει από την επαπειλούμενη αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση από 13% σε 23%.

Μια τέτοια εξέλιξη θα αποβεί καταστροφική για τον ελληνικό τουρισμό, διότι θα επιφέρει συνολική αύξηση στο τουριστικό πακέτο κατά 2% - 3%, κάτι το οποίο θα προκαλέσει την αρνητική αντίδραση της αγοράς».