ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ

Σύγκριση τιμών των προϊόντων των σουπερμάρκετ μέσω της πύλης superlista.gr

Οι τιμές όλων των προϊόντων δωρεάν στις οθόνες σας

30/07/2010 πηγή: www.enet.gr, 12/07/2010


www.superlista.grΑυξάνονται και πληθύνονται -μεσούσης της δύσκολης οικονομικά περιόδου- οι καταναλωτές εκείνοι που, πριν βγουν για τα αναγκαία οικιακά ψώνια, κάθονται πάνω από κουμπιουτεράκι και χαρτί και κάνουν τους απαραίτητους υπολογισμούς: «Μακαρόνια, 0,60 ευρώ. Γάλα, 1 ευρώ, λαχανικά και φρούτα, περίπου 5 ευρώ ...».

Οι τιμές όλων των προϊόντων δωρεάν στις οθόνες σας. Τώρα πια στη μάχη του καλαθιού της νοικοκυράς έρχεται να «βάλει πλάτη» η superlista.gr, μια πρωτοβουλία καταγραφής και σύγκρισης των τιμών όλων των προϊόντων των σουπερμάρκετ.

Μέσα από το www.superlista.gr, ένα -δωρεάν- ιντερνετικό εργαλείο παρακολούθησης των τιμών των αγαθών που πωλούνται στα σουπερμάρκετ, ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να αποθηκεύσει τη λίστα των προϊόντων που αγοράζει με κάποια συχνότητα, να «τσεκάρει» τις τιμές τους, να επιλέξει από πού θα κάνει τα ψώνια του και να πάει, πλέον, ενημερωμένος να γεμίσει το καλάθι του. «Οταν κάνεις μια λίστα με τα πράγματα που χρειάζεσαι και μένεις πιστός σ' αυτήν, έχεις κάνει εξαρχής οικονομία -μιας και δεν παρασύρεσαι σε ακατάσχετες αγορές... Από έρευνες έχει αποδειχθεί ότι εάν ο καταναλωτής βγει για ψώνια με «λίστα» των αγαθών που χρειάζεται, κάνει οικονομία της τάξης του 30%. Αυτό σκεφτήκαμε και αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα εργαλείο με το οποίο θα μπορούμε να κάνουμε σύγκριση στις τιμές των ίδιων προϊόντων σε διαφορετικά καταστήματα», αναφέρει ο Ηλίας Αλεξάκης, επικεφαλής της προσπάθειας.

Με έναν απλό λογαριασμό e-mail γίνεται η εγγραφή. Οι τιμές των προϊόντων, που δίνονται από το Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Οικονομίας, αλλά και από τα ίδια τα καταστήματα, ανανεώνονται δυο φορές το μήνα. Τα προϊόντα της λίστας έχουν κατηγοριοποιηθεί σε πέντε λογικές ενότητες: αλκοολούχα ποτά, διατροφή, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, είδη ατομικής φροντίδας και μη αλκοολούχα ποτά. Πατώντας ένα «κουμπί» που βρίσκεται δίπλα από κάθε ενότητα, εμφανίζονται αναλυτικά τα προϊόντα. Σ' αυτό το σημείο, ο καταναλωτής επιλέγει εκείνο που επιθυμεί. Για να γίνει πιο συγκεκριμένη η αναζήτηση, μιας και αυτό είναι το ζητούμενο, ο καταναλωτής ορίζει και τα «φίλτρα» της αναζήτησης: αν συνήθως αγοράζει επώνυμα προϊόντα, κάνει κλικ στην επιλογή «επώνυμη», έτσι ώστε να βρεθούν μόνο τα επώνυμα προϊόντα. Αν προτιμά «ιδιωτικής ετικέτας», «τσεκάρει» αυτή την επιλογή... Το ίδιο γίνεται και για τη «θερμιδική αξία» (λάιτ ή πλήρη προϊόντα), για τις πολυσυσκευασίες και για την περιοχή κατοικίας. Τέλος, καταχωρίζει τη λίστα του ως «ημερήσια», «εβδομαδιαία» ή «μηνιαία», ανάλογα με το πόσο συχνά «εκδράμει» για ψώνια.

«Ο καταναλωτής μπορεί να δει τις τιμές της λίστας ανά σουπερμάρκετ, να επιλέξει την πιο συμφέρουσα και να την εκτυπώσει. Η ομάδα της superlista.gr έχει, μάλιστα, δημιουργήσει μια ξεχωριστή στήλη, τη "superlista", στην οποία τοποθετούνται αυτόματα τα φθηνότερα προϊόντα ανεξαρτήτως καταστήματος -συνδυάζει φθηνότερα προϊόντα από διαφορετικά σουπερμάρκετ. Ευνόητο είναι ότι αυτή θα φανεί πιο χρήσιμη για τις μηνιαίες λίστες των καταναλωτών».

Σύμφωνα με τους διαχειριστές της ιστοσελίδας, στόχος είναι να ενταχθούν στο μέλλον περισσότερα καταστήματα -μέχρι στιγμής στη βάση δεδομένων υπάρχουν 10 μεγάλα σουπερμάρκετ - και να υπάρξει αμφίδρομη επικοινωνία με τους καταναλωτές: «Αν κάποιος πάει σ' ένα κατάστημα και δει πως το γάλα κοστίζει 1,20 ευρώ , παρ' ότι στη λίστα του εμφανίζεται προς 1 ευρώ , να μπει μετά και να ενημερώσει τους υπόλοιπους».