Το πρώτο κύμα της έρευνας εμφανίζει ιδιαίτερα ενθαρρυντικά αποτελέσματα σχετικά με τη συμβολή του Internet στη λήψη αποφάσεων του καταναλωτή
01/03/2010 πηγή: 25/02/2010 www.infosoc.gr
Το ΙΑΒ Hellas ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του πρώτου κύματος έρευνας καταναλωτικών συνηθειών και Internet.
Το πρώτο κύμα της έρευνας, που διεξήγαγε για λογαριασμό του η εταιρεία ερευνών Focus Bari, επικεντρώθηκε στη διερεύνηση των αγορών των τηλεπικοινωνιών, των τραπεζικών προϊόντων και των προϊόντων προσωπικής περιποίησης και απευθύνθηκε σε 1000 καταναλωτές στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τα μεγάλα αστικά κέντρα. Από τη διερεύνηση του κοινού προέκυψαν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά αποτελέσματα σχετικά με τη συμβολή του Internet και της digital επικοινωνίας σε όλη την αλυσίδα λήψης αποφάσεων των καταναλωτών στις σχετικές αγορές.
Τα πλέον θετικά για το μέσο αποτελέσματα προέρχονται από την αγορά των τηλεπικοινωνιών, όπου τα websites των εταιριών αποτελούν τη βασική πηγή ενημέρωσης για προϊόντα/υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών:
Στον κλάδο των τραπεζικών προϊόντων, τα σχετικά websites αποτελούν τη δεύτερη κυριότερη πηγή ενημέρωσης, με ποσοστό 46%, υπολειπόμενο ελάχιστα από την κύρια πηγή ενημέρωσης, τους ίδιους τους τραπεζικούς υπαλλήλους, με ποσοστό 48%. Κατά τα διάφορα στάδια απόφασης:
Όσον αφορά τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, περίπου 30% του κοινού (και αντίστοιχα του γυναικείου κοινού) δηλώνει πως χρησιμοποίησε το internet για διερεύνηση και την επιλογή του, κάτι που επηρρεάζεται σαφώς και σε μεγάλο βαθμό από τη φύση των προϊόντων. Σε κάθε περίπτωση, το 54% του κοινού δηλώνει πως το Internet είναι κατάλληλο ως μέσο για τη διαφήμιση τέτοιων προϊόντων, με το ποσοστό να αγγίζει το 61% στις γυναίκες.
Πέρα από το σημαντικό εύρημα πως το internet θεωρείται κατάλληλο μέσο για τη διαφήμιση προϊόντων / υπηρεσιών και των τριών παραπάνω κατηγοριών από την πλειοψηφία του κοινού, πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία προέκυψαν τόσο σχετικά με τη συμβολή του Internet στο after-sales αλλά και στη διάθεση αλλαγής μάρκας. Πιο συγκεκριμένα: