ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ

Ελληνική πρωτιά στις ευρυζωνικές συνδέσεις, σύμφωνα με μελέτη του ΟΟΣΑ

15/01/2010 πηγή: www.imerisia.gr


Μία αξιοσημείωτη πρωτιά είχε η Ελλάδα στην προ ολίγων ημερών δημοσιευμένη έκθεση του ΟΟΣΑ για την ευρυζωνικότητα στα κράτη - μέλη του Οργανισμού.

H χώρα μας πέτυχε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης των ευρυζωνικών συνδέσεων στους 12 μήνες μεταξύ του Ιουνίου του 2008 και του Ιουνίου του 2009, με την αύξηση της διείσδυσης να φθάνει στις 5,89%, όταν οι δύο επόμενες χώρες στη σχετική λίστα παρουσίασαν αύξηση 3,98% (Λουξεμβούργο) και 3,7% (Σλοβακία).

Ο υψηλός ρυθμός ανάπτυξης βοήθησε την Ελλάδα, στην οποία, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ υπάρχουν 1,908 εκατ. ευρυζωνικές συνδέσεις, να ανέβει μία θέση στη λίστα των 30 μελών με βάση το ποσοστό διείσδυσης. Έτσι, η χώρα μας βρίσκεται στην 25η θέση (από την 26η θέση που ήταν πριν ένα χρόνο) ξεπερνώντας και την Ουγγαρία με ποσοστό διείσδυσης που φθάνει στο 17%. Ίδιο ποσοστό έχει και η Πορτογαλία που βρίσκεται, όμως μία θέση πιο πάνω από την Ελλάδα.

Η διαφορά

Ακόμη, πάντως, η χώρα μας απέχει από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ που διαμορφώνεται στο 22,8%, ενώ η διαφορά με την πρώτη στην κατάταξη Ολλανδία είναι της τάξεως των 21 ποσοστιαίων μονάδων.

Άξιο αναφοράς είναι η ευρωπαϊκή κυριαρχία στις πρώτες θέσεις, καθώς Ολλανδία (38,1%), Δανία (37%), Νορβηγία (34,5%), Ελβετία (33,8%) είναι οι τέσσερις πρώτες χώρες σε διείσδυση με την Κορέα να μπαίνει σφήνα στην πέμπτη θέση με 32,8%. Συνολικά, στις χώρες του ΟΟΣΑ υπήρχαν τον Ιούνιο του 2009 περί τα 271 εκατ. ευρυζωνικές συνδέσεις με την αύξηση σε ετήσια βάση να είναι στο 10%.

Θέλουν δωρεάν το Internet

Δωρεάν πρόσβαση στο περιεχόμενο στο Διαδίκτυο θέλει η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων χρηστών, αν και είναι πρόθυμοι να δεχθούν διαφημίσεις και άλλες προωθητικές ενέργειες.

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας ερευνών της GfK για λογαριασμό της Wall Street Journal σε 17 ευρωπαϊκές χώρες, το 61% των Ελλήνων είναι διατεθειμένο γι' αυτό τον «συμβιβασμό» προκειμένου να μην χρειάζεται να πληρώνει για να έχει πρόσβαση σε περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει.

 www_image_F17694.jpg
Ποσοστό

Το ποσοστό είναι αρκετά υψηλότερο σε σχέση με εκείνο στην υπόλοιπη Ευρώπη που διαμορφώνεται στο 46%. Από την άλλη πλευρά, στις υπόλοιπες χώρες όπου διεξήχθη η έρευνα είναι υψηλότερο το ποσοστό (33%) εκείνων που θέλουν εντελώς δωρεάν το περιεχόμενο όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ελλάδα είναι 22%. Πολύ χαμηλό είναι, πάντως, το ποσοστό εκείνων που είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν για το περιεχόμενο χωρίς, όμως, διαφήμιση, καθώς ανέρχεται σε 6% για την Ελλάδα και 8% για το σύνολο της Ευρώπης.

Η έρευνα ασχολήθηκε και με τους βασικούς λόγους χρήστης του Διαδικτύου. Στην Ελλάδα, 54% χρησιμοποιούν το Internet για αναζήτηση πληροφορίας 46% για να διαβάζουν νέα, 34% για κοινωνική διαδικτύωση (social networking) και 32% για ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Σημειωτέον πως τα ποσοστά για την κοινωνική δικτύωση (π.χ. Facebook, Twitter) είναι υψηλότερα του μέσου όρου.