Σε νέες τεχνολογικές επενδύσεις θα πρέπει να στραφούν οι επιχειρήσεις για να αντιμετωπίσουν την κρίση, εκτιμά το Παρατηρητήριο για την ΚτΠ

Νέες ευκαιρίες παρουσιάζονται για τις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου μέσα από την αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) όπως εκτιμά το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας, ενώ σημειώνει ότι αναμένεται να προκύψουν οφέλη από την νέα δράση των Ψηφιακών Ενισχύσεων Α.Ε. «digi-retail»  για την ευρύτερη αξιοποίηση των ΤΠΕ από τον κλάδο.

Όπως αναφέρει το Παρατηρητήριο, οι καταναλωτές αποκτούν όλο και μεγαλύτερη εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και διαρκώς αυξάνονται οι απαιτήσεις τους. Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες έρευνες, τα μισά ελληνικά νοικοκυριά πλέον έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο (46%), ενώ το ποσοστό του πληθυσμού που παραγγέλνει αγαθά και υπηρεσίες on line αυξήθηκε από 1% που ήταν το 2004, σε 12% το 2010.

Επιπρόσθετα, οι τάσεις δείχνουν ότι σε περίοδο οικονομικής κρίσης, οι καταναλωτές θα οδηγούνται όλο και περισσότερο στο να αναζητούν τις ευκαιρίες αλλά και την ευκολία που τους παρέχουν οι ηλεκτρονικές αγορές.

Οι επιχειρήσεις του Λιανικού Εμπορίου, από την πλευρά τους, φαίνεται να αντιλαμβάνονται στη συντριπτική τους πλειοψηφία (80%) τη θετική συμβολή των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στη παραγωγικότητά τους, τόσο από την πλευρά της αύξησης των εσόδων (67%), όσο και από αυτήν της αποτελεσματικότητας των επιχειρηματικών διαδικασιών (78%), όπως προκύπτει από σχετική έρευνα του Παρατηρητηρίου για την ΚτΠ. Ωστόσο, αν και 1 στις 3 δηλώνει ότι εντοπίζει νέες ισχυρές τάσεις του καταναλωτικού κοινού που βασίζονται στις νέες τεχνολογίες, ελάχιστες παραμένουν αυτές που δέχονται παραγγελίες on line.

Όπως επισημαίνεται το Παρατηρητήριο για την ΚτΠ, λαμβάνοντας υπόψη και τα παραπάνω οι επιχειρήσεις Λιανικού Εμπορίου θα πρέπει να αναθεωρήσουν τα επενδυτικά τους σχέδια που σχετίζονται με τις τεχνολογίες πληροφορικής κι επικοινωνιών, στοχεύοντας σε ευκαιρίες βελτίωσης των πωλήσεων, σταθερή και ολοκληρωμένη προσέγγιση των πελατών, μείωση του κόστους λειτουργίας μέσω χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής για την αυτοματοποίηση των διαδικασιών διαχείρισης αποθήκης καθώς και συνθήκες εξωστρεφούς ανάπτυξης και βελτίωσης της ανταγωνιστικής τους θέσης.

Στο πλαίσιο  αυτό, η Δράση «digi-retail» που σχεδίασε και υλοποιεί η «Ψηφιακές Ενισχύσεις ΑΕ» στοχεύει να βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση τις επιχειρήσεις Λιανικού Εμπορίου ώστε, μέσω της αξιοποίησης των τεχνολογιών, να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της κρίσης και να προσαρμοστούν καλύτερα στις αλλαγές της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Ειδικότερα η δράση έχει στόχο την εξοικονόμηση πόρων, την προώθηση των πωλήσεων μέσω της χρήσης των νέων τεχνολογιών και την κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων (e-shops), έχοντας ως απώτερο σκοπό την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και την αύξηση του κύκλου εργασιών μέσω της διεύρυνσης του καταναλωτικού κοινού στον τομέα του Λιανικού Εμπορίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη από τον Οκτώβριο του 2010, πριν δηλαδή τη σχετική εκστρατεία πληροφόρησης, οι περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις γνώριζαν τη δράση digi-retail και σχεδόν 1 στις 3 ενδιαφέρονταν για την επιδότηση, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα του Παρατηρητηρίου για την ΚτΠ.

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία