Νέα στρατηγική από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με προτεραιότητα στις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις

Πρόσφατες εκθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αποδίδουν μεγάλη σπουδαιότητα στο ρόλο που έχουν οι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜΜΕ) στο σημερινό παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, το οποίο χαρακτηρίζεται από συνεχείς διαρθρωτικές αλλαγές και έντονες ανταγωνιστικές πιέσεις.

Η βασικότερη πρόκληση για την Ευρωπαϊκή Ένωση συνίσταται στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης και καινοτομίας των ΜΜΕ, ως συντελεστών ευημερίας των τοπικών και περιφερειακών πληθυσμών που εξασφαλίζουν μια ανταγωνιστική οικονομία και υψηλό επίπεδο οικονομικής συνοχής.

Η σπουδαιότητα που αποδίδεται στο ρόλο των ΜΜΕ ήρθε να επιβεβαιωθεί ακόμα μια φορά με την πρωτοβουλία "Small Business Act" που υποστήριξε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο το Μάρτιο του 2008, με σκοπό την περαιτέρω ενίσχυση της ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας των ΜΜΕ.   

Σκοπός της πρωτοβουλίας "Small Business Act" είναι η βελτίωση της συνολικής προσέγγισης της πολιτικής όσον αφορά την επιχειρηματικότητα, η οριστική καθιέρωση της αρχής "Προτεραιότητα στις μικρές επιχειρήσεις" στη χάραξη πολιτικής, από τις νομοθετικές ρυθμίσεις έως τις δημόσιες υπηρεσίες, και η προώθηση της ανάπτυξης των ΜΜΕ μέσω της υποστήριξής τους για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που εξακολουθούν να εμποδίζουν την ανάπτυξή τους.

Η ονομασία "Act" υπογραμμίζει συμβολικά την πολιτική βούληση να αναγνωριστεί ο κεντρικός ρόλος των ΜΜΕ στην οικονομία της Ε.Ε. και να θεσπιστεί για πρώτη φορά ένα ολοκληρωμένο πολιτικό πλαίσιο για την Ε.Ε. και τα κράτη μέλη της μέσω ενός συνόλου αρχών για τον προγραμματισμό και την εφαρμογή πολιτικών:

  1. Δημιουργία περιβάλλοντος στο οποίο οι επιχειρηματίες και οι οικογενειακές επιχειρήσεις μπορούν να προοδεύουν και στο οποίο η επιχειρηματικότητα ανταμείβεται.
  2. Εξασφάλιση δεύτερης ευκαιρίας στους έντιμους επιχειρηματίες, σε περίπτωση πτώχευσης.
  3. Καθορισμός κανόνων σύμφωνα με την αρχή "Προτεραιότητα στις μικρές επιχειρήσεις".
  4. Μεγαλύτερη ανταπόκριση των δημοσίων διοικήσεων στις ανάγκες των ΜΜΕ.
  5. Διευκολύνσεις στη συμμετοχή των ΜΜΕ στις δημόσιες συμβάσεις, καλύτερη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρονται από κρατικές ενισχύσεις.
  6. Διευκόλυνση της πρόσβασης των ΜΜΕ σε χρηματοδοτήσεις και δημιουργία ευνοϊκού νομικού - επιχειρηματικού περιβάλλοντος για έγκαιρες πληρωμές στις εμπορικές συναλλαγές.
  7. Υποστήριξη των ΜΜΕ ώστε να επωφεληθούν περισσότερο από τις ευκαιρίες που προσφέρει η ενιαία αγορά.
  8. Προώθηση της αναβάθμισης των δεξιοτήτων στις ΜΜΕ, καθώς και όλων των μορφών καινοτομίας.
  9. Παροχή δυνατότητας στις ΜΜΕ να μετατρέψουν τις περιβαλλοντικές προκλήσεις σε ευκαιρίες.
  10. Νέες νομοθετικές προτάσεις με βάση την αρχή "Προτεραιότητα στις μικρές επιχειρήσεις".

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία