Η Ποιότητα και η Εξυπηρέτηση Πελατών ήταν τα θέματα της 1ης Εκπαιδευτικής Συνάντησης του Επιμελητηρίου Κυκλάδων

Ιδιαίτερα επιτυχημένη θεωρήθηκε - κατά γενική ομολογία - η προγραμματισμένη εκπαιδευτική συνάντηση που διοργανώθηκε από το Επιμελητήριο Κυκλάδων το απόγευμα της Τετάρτης 12 Μαρτίου, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του φορέα στην Ερμούπολη.

 

Η συνάντηση αυτή, η οποία διοργανώθηκε στο γενικότερο πλαίσιο του στόχου του Επιμελητηρίου Κυκλάδων για παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών προς τα μέλη του, αποτέλεσε το «εναρκτήριο λάκτισμα» για το νέο Πρόγραμμα Κατάρτισης & Εκπαίδευσης, που το Επιμελητήριο Κυκλάδων υλοποιεί για τους επιχειρηματίες-μέλη του και τα στελέχη των επιχειρήσεών τους.

 

Η επιλογή των θεμάτων των δύο εισηγήσεων προέκυψε από τις ίδιες τις ανάγκες των μελών του Επιμελητηρίου, όπως αυτές καταγράφηκαν μέσω των ειδικών ερωτηματολογίων που το Επιμελητήριο είχε απευθύνει προς τα μέλη του κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους.

 

Αντιστοίχως, η επιλογή των δύο εισηγητών έγινε με γνώμονα τόσο την  αποδεδειγμένη και αναγνωρισμένη θέση του καθένα στον τομέα του, όσο και στην πρακτική εμπειρία τους στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις - που, όπως γνωρίζουμε, αποτελούν και τη συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων στο νομό μας.

 

Μετά το πέρας της προσέλευσης των επιχειρηματιών - οι οποίοι γέμισαν ασφυκτικά την αίθουσα - και ένα σύντομο καλωσόρισμα από τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου, κ. Γιάννη Ρούσσο, το λόγο πήρε ο κ. Μίλτος Κοζάνης, ο οποίος διαθέτει πολύχρονη εμπειρία στον τομέα της Επιχειρηματικής Ποιότητας και είναι - μεταξύ άλλων - Γενικός Γραμματέας της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (Ε.Ε.Δ.Ε.).

 

Το θέμα της εισήγησης του κ. Κοζάνη ήταν «Η ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των επιχειρήσεων», όπου, με μεστό πλην προσιτό τρόπο, παρουσιάστηκαν τα πολλαπλά πλεονεκτήματα που μπορεί να αποκομίσει μια επιχείρηση από τη βελτίωση της οργάνωσής της, η οποία θα έχει άμεσα αποτελέσματα τόσο στην ποιότητα των προϊόντων, όσο και στην ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει προς τους πελάτες της. Η σημασία των πλεονεκτημάτων αυτών είναι ουσιαστικά βαθύτερη από όσο, αρχικά, φαίνεται, καθώς επηρεάζονται τομείς, οι οποίοι, φαινομενικά είναι μη άμεσα συνδεδεμένοι, όπως π.χ. η μείωση του λειτουργικού κόστους της επιχείρησης.

 

Επιπλέον, χρησιμοποιώντας πρακτικά, καθημερινά παραδείγματα, ο κ. Κοζάνης έδωσε ιδιαίτερο βάρος στα προβλήματα που μπορούν να δημιουργηθούν λόγω μικρών και φαινομενικά ασήμαντων λεπτομερειών και που μπορούν εύκολα να οδηγήσουν σε δυσαρεστημένους πελάτες και, άρα, διαφυγόντα κέρδη.

 

Μετά το πέρας της πρώτης εισήγησης, το λόγο πήρε ο Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις, Σύμβουλος Επιχειρήσεων σε θέματα Πωλήσεων & Επικοινωνίας, αναπτύσσοντας το θέμα «Η τέχνη του να κερδίζεις τον πελάτη».

 

Χρησιμοποιώντας το δικό του μοναδικό και χειμαρρώδη τρόπο, ο κ. Κριτσωτάκις αναφέρθηκε στην ψυχολογία των πελατών, αλλά και στα συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι πωλητές - λάθη που οφείλονται κυρίως στη γενικότερη συμπεριφορά που υιοθετούν και που ενώ, συνήθως, δεν γίνονται αντιληπτά, δημιουργούν μια υποσυνείδητη δυσαρέσκεια εκ μέρους των πελατών.

 

Ο κ. Κριτσωτάκις, αναφέροντας δεκάδες παραδείγματα καθημερινής συμπεριφοράς, κατέδειξε πως κάθε λεπτομέρεια παίζει το δικό της μικρό ή μεγάλο ρόλο στο πως ένας πωλητής μπορεί να κερδίσει ή να χάσει μια δυνητική πώληση (και πολλές φορές να μην καταλάβει καν πως έγινε αυτό!), ενώ, στη συνέχεια, έδωσε τη δική του προσέγγιση για την ιδανική συμπεριφορά του θα έπρεπε να υιοθετεί κάθε επιτυχημένος πωλητής.

 

Οι δύο εισηγητές παρότρυναν συνεχώς τους παρευρισκομένους να πάρουν ενεργά μέρος, κάνοντας ερωτήσεις σε όποιο σημείο των εισηγήσεων θεωρούσαν απαραίτητο. Αρκετοί από αυτούς ακολούθησαν την παρότρυνση αυτή, διατυπώνοντας τις ερωτήσεις ή τις παρατηρήσεις τους, δημιουργώντας μια διαδραστική ατμόσφαιρα, πρωτόγνωρη για τα μέχρι τώρα δεδομένα.

 

Μετά το πέρας των εισηγήσεων οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να θέσουν διάφορα θέματα ή προβληματισμούς τους σχετικά με τη λειτουργία των επιχειρήσεών τους. Όλα αυτά τα ερωτήματα απαντήθηκαν από τους εισηγητές μέσα σε ένα ζεστό και φιλικό κλίμα, όπου όλοι παρακολουθούσαν με μεγάλο ενδιαφέρον (παρόλο που η ώρα ήταν προχωρημένη, κανείς εκ των παρευρισκομένων δεν έφυγε από την αίθουσα).

 

Η μεγάλη προσέλευση του επιχειρηματικού κόσμου της Σύρου, το κλίμα που δημιουργήθηκε και η ενθουσιώδης αποδοχή του κόσμου σηματοδότησαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την έναρξη της προσπάθειας του Επιμελητηρίου για παροχή ουσιώδους και σύγχρονης επιχειρηματικής κατάρτισης προς τα μέλη του - μια προσπάθεια που θα συνεχιστεί δυναμικά και άμεσα.

 

Λίγα λόγια για την Επιχειρηματική Κατάρτιση & Εκπαίδευση

 

Το Πρόγραμμα Κατάρτισης & Εκπαίδευσης αποτελεί τον καρπό μιας πολύμηνης προσπάθειας του Επιμελητηρίου Κυκλάδων που σκοπό έχει να δώσει την ευκαιρία στους κυκλαδίτες επιχειρηματίες (και τα στελέχη τους) να εκπαιδευθούν σε σύγχρονα επιχειρηματικά θέματα.

 

Σε συνεργασία με κορυφαίους εκπαιδευτικούς φορείς επιχειρηματικής κατάρτισης της χώρας (π.χ. τα Πανεπιστήμια Αιγαίου, Πειραιώς και Πατρών, την Ελληνική Εταιρεία Διοικήσεως Επιχειρήσεων, το Ελληνικό Ινστιτούτο Εξυπηρέτησης Πελατών κ.α.), το Επιμελητήριο Κυκλάδων εκπονεί και διοργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα σύμφωνα με τις ανάγκες και τα μέτρα των μελών του.

 

Κύριο σκελετό της προσπάθειας αυτής αποτελούν οι νέες, ισχυρές δομές του Επιμελητηρίου Κυκλάδων και πιο συγκεκριμένα:

  • Η λειτουργία γραφείων στα 8 μεγαλύτερα νησιά των Κυκλάδων (εκτός των κεντρικών γραφείων στη Σύρο, αυτή τη στιγμή λειτουργούν γραφεία στα νησιά Άνδρο, Τήνο, Νάξο, Πάρο, Σαντορίνη και Μήλο, ενώ συνεχίζεται η διαδικασία για το γραφείο στη Μύκονο). Τα γραφεία αυτά λειτουργούν ως «Σπίτια του Επιχειρηματία», καθώς μπορούν να φιλοξενήσουν εκδηλώσεις και σεμινάρια έως και 80 ατόμων, είναι πλήρως εξοπλισμένα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και διασυνδεδεμένα μεταξύ τους σε πραγματικό χρόνο. Οι εγκατεστημένες δυνατότητες τηλεδιάσκεψης (tele-conference) των γραφείων αυτών δίνουν την ευκαιρία να διεξάγονται εκδηλώσεις, όπως η συγκεκριμένη Εκπαιδευτική Συνάντηση, σε ένα νησί και να συμμετάσχουν σε αυτήν ενδιαφερόμενοι από τα υπόλοιπα νησιά.
  • Η ανάπτυξη και εγκατάσταση - η οποία ολοκληρώνεται από μέρα σε μέρα - υπερσύγχρονης πλατφόρμας τηλε-εκπαίδευσης (e-learning), μέσω της οποίας θα μπορούν εύκολα, ευέλικτα και αποτελεσματικά να συμμετάσχουν οι ενδιαφερόμενοι από όλα τα νησιά του νομού μέσω απλής σύνδεσης Internet.

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία