4η Διεθνής Συνάντηση για Συνέδρια και Ταξίδια Κινήτρων - I.M.I.C.

Άνοιγμα των Κυκλάδων στον Συνεδριακό Τουρισμό

 

Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη η 4η Διεθνής Συνάντηση για Συνέδρια και Ταξίδια Κινήτρων - I.M.I.C. (International Meetings and Incentives Conference), που διοργανώθηκε στον πολυχώρο «Αθηναΐς» στην Αθήνα στις 6 και 7 Φεβρουαρίου από τη γνωστή εταιρεία ΗΛΙΟΤΟΠΟΣ Α.Ε.

 

Η φετινή συνάντηση - η οποία, μετά από τέσσερα χρόνια παρουσίας, έχει γίνει πλέον σημείο αναφοράς στον χώρο του συνεδριακού τουρισμού - είχε θέμα «Γνώση της Αγοράς Σήμερα - Περισσότερα Οφέλη Αύριο» και συγκέντρωσε πολλούς και σημαντικούς ομιλητές και συμμετέχοντες από όλο τον κόσμο.

 

Στο πλαίσιο της διοργάνωσης αυτής, το ΚΕΤΑ Νοτίου Αιγαίου ανέλαβε μια ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία, εξασφαλίζοντας τη συμμετοχή 20 τουριστικών φορέων και επιχειρήσεων στο συνέδριο από τα νησιά της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, αλλά και προκαθορισμένες κατ’ ιδίαν επιχειρηματικές συναντήσεις με εκπροσώπους των διεθνών κολοσσών που παρευρίσκονταν εκεί.

 

Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα και με γνώμονα την καλύτερη δυνατή προετοιμασία των επιχειρηματιών για τις εργασίες και τις συναντήσεις του Συνεδρίου, τα στελέχη του ΚΕΤΑ διοργάνωσαν - στις 05 Φεβρουαρίου, μια ημέρα πριν την έναρξη του Συνεδρίου - ένα Επιχειρηματικό Εργαστήριο ειδικά για τους συμμετέχοντες της επιχειρηματικής αποστολής.

 

Τον συντονισμό της συζήτησης ανέλαβε ο κ. Γιώργος Καλώστος, Διευθυντής του ΚΕΤΑ Νοτίου Αιγαίου, ενώ χαιρετισμό απηύθυναν οι κ.κ. Γιάννης Ευαγγέλου, πρόεδρος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA) και Γιάννης Ρούσσος, πρόεδρος του ΚΕΤΑ Νοτίου Αιγαίου και του Επιμελητηρίου Κυκλάδων.

 

Στον χαιρετισμό του, ο κ. Ευαγγέλου τόνισε ιδιαίτερα την ανάγκη δημιουργίας ενός οργάνου - φορέα το οποίο θα διαχειρίζεται το συνεδριακό τουρισμό, ενώ, με τη σειρά του, ο κ. Ρούσσος επισήμανε ότι στόχος όλων των συμμετεχόντων, τόσο από την πλευρά των διοργανωτών όσο και από την πλευρά των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων, είναι το πρακτικό αποτέλεσμα.

 

Στη συνέχεια, το λόγο πήραν οι εισηγητές κ.κ. Δημήτρης Κούτουλας, Σύμβουλος Τουρισμού & Μάρκετινγκ, Θεόδωρος Κουμέλης, εκδότης της ημερήσιας ηλεκτρονικής εφημερίδας «Travel Daily News» και Κώστας Κωνσταντινίδης, διευθύνων σύμβουλος της ΗΛΙΟΤΟΠΟΣ Α.Ε.

 

Στην εισήγησή του με θέμα το τουριστικό μάρκετινγκ, ο κ. Κούτουλας επισήμανε στους συμμετέχοντες ότι αυτό που έχει σημασία στη σύγχρονη τουριστική αγορά και επικρατεί ως νέα τάση είναι οι αναρίθμητες ευκαιρίες για συνεργασίες, ακόμη και με αυτούς που, φαινομενικά, θεωρούνται ανταγωνιστές.

 

Ο κ. Κουμέλης, αναπτύσσοντας το θέμα «Διαδίκτυο και νέες τεχνολογίες επικοινωνίας στην ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού», ανέλυσε τα οφέλη που εισπράττει ο επιχειρηματίας από τη χρήση της τεχνολογίας, όπως εξασφάλιση συνεύρεσης μεταξύ αγοραστών και πωλητών, ανταλλαγή τεχνογνωσίας, εξεύρεση συνεργατών, ανταλλαγή πληροφοριών κ.α.

 

Τέλος, ο κ. Κωνσταντινίδης παρείχε «τεχνικές» συμβουλές στους επιχειρηματίες σχετικά με τις συναντήσεις που θα πραγματοποιούσαν στο περιθώριο του Συνεδρίου και συνέστησε στους συμμετέχοντες να παρακολουθήσουν με ιδιαίτερη προσοχή τους διακεκριμένους Έλληνες και ξένους εισηγητές.

 

Το κλίμα που επικράτησε, γενικώς, στο Επιχειρηματικό Εργαστήρι ήταν ιδιαίτερα ευχάριστο και φιλικό, ενώ κύριο χαρακτηριστικό του ήταν η διαδραστικότητα μεταξύ των εισηγητών και των συμμετεχόντων επιχειρηματιών με στοχευμένες ερωτήσεις και τοποθετήσεις σε θέματα γενικού αλλά και ειδικότερου ενδιαφέροντος, γεγονός που οδήγησε σε μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση.

 

Το πρόγραμμα των δύο επόμενων ημερών ήταν γεμάτο με τις τοποθετήσεις και τις παρουσιάσεις διακεκριμένων εισηγητών από όλο τον κόσμο. Οι άνθρωποι αυτοί, με την τεράστια εμπειρία τους στον χώρο του Συνεδριακού Τουρισμού και των Ταξιδιών Κινήτρων (Incentives), μετέφεραν σημαντική γνώση στους συμμετέχοντες, κυρίως μέσα από πρακτικά παραδείγματα και αληθινά περιστατικά.

 

Στις ενδιαφέρουσες εισηγήσεις έγινε λόγος για τη διαχείριση των έντονων αλλαγών που συμβαίνουν στον κλάδο των συνεδρίων και των ταξιδιών κινήτρων, τις αυξητικές τάσεις που παρουσιάζει ο κλάδος σε επίπεδο πωλήσεων, τους τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις μπορούν να αντιμετωπίσουν τις νέες απαιτήσεις της αγοράς και να ανακαλύψουν νέες προκλήσεις ή να δημιουργήσουν νέα προϊόντα - υπηρεσίες, τις τεχνικές πωλήσεων - διαπραγματεύσεων με ενδεχόμενους πελάτες και τη σημασία της «δικτύωσης» μεταξύ των επιχειρηματιών, ως ενιαίο και αναπόσπαστο τμήμα του τρόπου λειτουργίας των συναντήσεων και των ταξιδιών κινήτρων.

 

Οι συμμετέχοντες στο Συνέδριο IMIC ξεπέρασαν τους 250 και σ’ αυτούς περιλαμβάνονταν επιφανείς ακαδημαϊκοί του τουρισμού, εκπρόσωποι του Διεθνούς Οργανισμού Πρακτόρων Ταξιδίων Κινήτρων (SITE) καθώς και του ελληνικού του παραρτήματος, ειδικοί και κορυφαία στελέχη του συνεδριακού τουρισμού,  εκπρόσωποι τουριστικών πρακτορείων, μεγάλων ξενοδοχειακών συγκροτημάτων και συνεδριακών κέντρων, τουριστικοί σύμβουλοι, εκπρόσωποι του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, καθώς και άλλοι διεθνείς επισκέπτες.

 

Όταν οι Πωλητές συναντούν τους Αγοραστές…

 

Το μεσημέρι της πρώτης ημέρας του Συνεδρίου διεξήχθη το προγραμματισμένο «εργαστήρι» με τίτλο “Sellers meet Buyers” («Οι Πωλητές συναντούν τους Αγοραστές»), όπου κάθε συμμετέχοντας της επιχειρηματικής αποστολής του ΚΕΤΑ Ν. Αιγαίου είχε την ευκαιρία να συναντηθεί κατ’ ιδίαν με 10 εκπροσώπους διεθνών τουριστικών και ταξιδιωτικών οίκων (σε προκαθορισμένα ραντεβού των 15’) και να παρουσιάσει το νησί του, την επιχείρηση και τις υπηρεσίες που προσφέρει, ώστε να διερευνηθεί, σε πρώτο βαθμό, το ενδιαφέρον και τα ενδεχόμενα περιθώρια ανάπτυξης συνεργασιών.

 

Οι συμμετέχοντες επιχειρηματίες έμειναν πολύ ικανοποιημένοι από τις επαφές αυτές και το γενικό συμπέρασμα ήταν ότι αυτές οι συναντήσεις μπορεί να αποτελέσουν εφαλτήριο για νέες συνεργασίες και ανάπτυξη ενός κλάδου του τουρισμού, που θα επιμηκύνει την σύντομη τουριστική περίοδο των νησιών μας.

 

Στην επιχειρηματική αποστολή του ΚΕΤΑ Ν. Αιγαίου έλαβαν μέρος 20 επιχειρήσεις και φορείς από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, δεκαπέντε εκ των οποίων έχουν ως έδρα το νομό Κυκλάδων:

  1. Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού - Τήνος
  2. Perantinos Travel & Tourism - Πάρος
  3. Hotel Matina - Σαντορίνη
  4. Santorini Image Hotel (Σαντορίνη Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Επιχειρήσεις Α.Ε.) - Σαντορίνη
  5. Naxos Palace (Αφοί Σεργή Α.Ε.) - Νάξος
  6. Astir of Naxos Hotel - Νάξος
  7. Hotel Barbouni - Νάξος
  8. Lagos Mare (Νάξος Α.Ξ.Ε.) - Νάξος
  9. Syros Travel (Αναστάσιος Νομικός & ΣΙΑ Ο.Ε.) - Σύρος
  10. Princess of Naxos Hotel - Νάξος
  11. Αναπτυξιακή Κοινοτική Επιχείρηση Οίας - Σαντορίνη
  12. Naxos Resort (Ανευλαβής Γ.Α.Α.Χ. Α.Ε.) - Νάξος
  13. Saint John Hotel Villas & Spa (Αχινοπόδι Α.Ε.) - Μύκονος
  14. Dolphin Bay Hotel - Σύρος
  15. Αιγαιίς - Διοργάνωση Συνεδρίων & Εκδηλώσεων (Χρυσάνθη Λάγιου) - Σύρος

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία