Το διαδίκτυο και το μέλλον της αγοράς τουριστικών πρακτόρων

Περίπου 3.000 τουριστικά γραφεία στη Γερμανία οδηγήθηκαν, την τελευταία διετία, σε οριστική αναστολή της λειτουργίας τους, κυρίως λόγω του ισχυρού αντιπάλου που είναι το Internet, αλλά και των πρόσφατων επιχειρηματικών ανακατατάξεων με τη συγχώνευση των κολοσσών της TUI και First Choice.

 

Το γεγονός αυτό καθιστά αναγκαία την προσαρμογή των ελληνικών τουριστικών γραφείων στα νέα δεδομένα με όρους ποιότητας και εξειδίκευσης

 

Ο κλάδος διέρχεται διεθνώς έντονο ανταγωνισμό στις προτιμήσεις του καταναλωτή από εναλλακτικούς τρόπους κλεισίματος των διακοπών όπως είναι το Internet.

 

Μέσα στο πλαίσιο αυτό καθοριστικός παράγοντας για την ανάπτυξη των τουριστικών γραφείων στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, όπως χαρακτηριστικά τονίστηκε στην εκδήλωση του Συνδέσμου των Εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων με θέμα: «Τουριστικά γραφεία: Εξελίξεις, Βιωσιμότητα και Προοπτικές Ανάπτυξης», μετά και τις πολύ σημαντικές αλλαγές που έχουν συντελεσθεί παγκοσμίως, αποτελεί το τρίπτυχο εκπαίδευση-οργάνωση-πρόσβαση στα εργαλεία του διαδικτύου.

 

Σύμφωνα, με στοιχεία της ECTAA, της Ευρωπαϊκής Ένωσης των ταξιδιωτικών γραφείων, το 1995, 90% των επιβατών αεροπορικών εταιρειών ήταν πελάτες της ΙΑΤΑ (διεθνής ένωση αεροπορικών εταιρειών), ενώ τον Αύγουστο του 2006, 32 αεροπορικές εταιρείες χαμηλών ναύλων (low cost carriers) είχαν πραγματοποιήσει 323.000 πτήσεις με πληρότητα 46 εκατ. θέσεων.

 

Ακόμα, 25% των ευρωπαίων τουριστών προτιμούν τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλών ναύλων ή τις εταιρείες charter. Το 2006 ποσοστό 60% των πωλήσεων πραγματοποιήθηκε απευθείας μέσω του Internet και το 40% μέσω τουριστικών πρακτόρων που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο.

 

Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, 45% των ευρωπαίων τουριστών χρησιμοποιούν το Internet, προκειμένου να οργανώσουν το ταξίδι τους. Οι tour operators προσφέρουν πιο ελκυστικά τουριστικά πακέτα διακοπών μέσω του Internet.

 

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάσθηκαν στην εκδήλωση, στην Ολλανδία ποσοστό 76% του πληθυσμού χρησιμοποιούν τακτικά το Internet, 83% έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, 36% είναι συνδεδεμένοι επί καθημερινής βάσης, 75% των νοικοκυριών διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή και σύνδεση στο Internet, 60% των χρηστών αγοράζουν τα πακέτα μέσω του διαδικτύου και 32% νοικοκυριά διαθέτουν ευρυζωνική σύνδεση (το ποσοστό αυτό εκτιμάται ότι το 2010 θα φθάσει το 54%).

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία