Αγορές από το Διαδίκτυο - Υπερδιπλασιάστηκαν σε μια διετία οι Έλληνες αγοραστές

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε πρόσφατα η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, το ποσοστό των Ελλήνων που πραγματοποιούν αγορές μέσω του Διαδικτύου (online) υπερδιπλασιάστηκε τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς έφτασε το 8,9% το πρώτο εξάμηνο του 2006 από 4,0% το αντίστοιχο διάστημα του 2002.

 

Οι περισσότεροι αγοραστές είναι ηλικίας από 16 έως 34 ετών (61%), απόφοιτοι ανώτερης ή ανώτατης εκπαίδευσης (61,5%) και μισθωτοί (55%).

 

Η καταγραφή των στοιχείων δείχνει ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν από το Διαδίκτυο για προσωπική χρήση είναι κατά το πλείστον βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες, υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης (35%), παιχνίδια και άλλο λογισμικό για ηλεκτρονικούς υπολογιστές (31%), και CD, DVD, βιντεοκασέτες κλπ (28,3%).

 

Η έρευνα της Υπηρεσίας για το ηλεκτρονικό λιανικό εμπόριο πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2002 και, το πρώτο εξάμηνο, το ποσοστό των χρηστών που έκαναν αγορές μέσω Διαδικτύου ήταν 4,7%. Το πρώτο μισό του 2003 αυξήθηκε στο 5,2%, ωστόσο τον επόμενο χρόνο παραδόξως μειώθηκε στο 4,0%. Έκτοτε αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς, καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2005 το ποσοστό έφτασε το 6,6% και φέτος το 8,9%.

 

Η σχετικά μικρή διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στο συνολικό πληθυσμό αποδίδεται κυρίως στις καταναλωτικές συνήθειες των χρηστών (58%), στην έλλειψη ασφάλειας για κοινοποίηση προσωπικών στοιχείων στο Διαδίκτυο (44,9%) και στη μη αναγκαιότητα για ηλεκτρονικές αγορές (35,6%).

 

Το ποσοστό των αγοραστών που αντιμετώπισαν προβλήματα τους τελευταίους 12 μήνες είναι μικρό και δεν ξεπερνά το 4,8%. Τα κυριότερα προβλήματα που καταγράφηκαν είναι η καθυστέρηση στην παράδοση (47,6%), η μη ικανοποιητική ανταπόκριση για παράπονα ή αποζημιώσεις (25,4%) και τέλος η δυσκολία εύρεσης πληροφοριών σχετικά με τις εγγυήσεις των προϊόντων (18,4%).

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία