Το διαδίκτυο διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στον τουρισμό. Το διαδικτυακό περιεχόμενο είναι σήμερα η κύρια πηγή ταξιδιωτικών πληροφοριών για έναν τόπο, υπερβαίνοντας όλες τις άλλες μορφές μέσων ενημέρωσης και μάρκετινγκ στην Ευρώπη. Οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις (π.χ. ξενοδοχεία, θέρετρα, γραφεία ταξιδιών, κέντρα ψυχαγωγίας, κ.ά.) συνδέονται με τους καταναλωτές μέσω του ιστότοπού τους, ως κύριου μέσου διαδικτυακού μάρκετινγκ, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, των ταξιδιωτικών εφαρμογών, της λειτουργίας αναζήτησης και των πλατφόρμων κρατήσεων και πληρωμών. Οι ποικίλες αυτές πηγές πληροφόρησης και τα δίκτυα πώλησης κατευθύνουν ολοένα και περισσότερο τους καταναλωτές στις κατευθείαν άμεσες αγορές, τη στιγμή που το αποφάσισαν, από το διαδίκτυο.
Ωστόσο, παρόλο που η τουριστική ζήτηση μετακινείται ολοένα και περισσότερο προς ένα ηλεκτρονικό περιβάλλον και ο πολιτισμός, βασικό στοιχείο του τουριστικού προορισμού των Κυκλάδων, αποτελεί σημαντικό κίνητρο, το ποσοστό των τουριστικών επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό εμπόριο, για να ενημερώσουν και να συνδεθούν με πιθανούς πελάτες, είναι ακόμη σχετικά μικρό στη χώρα μας. Το γεγονός αυτό αποτελεί για τους επιχειρηματίες τουρισμού μια σημαντική ευκαιρία για αύξηση των πωλήσεων με πιο ευρεία υιοθέτησητων διαδικτυακών πωλήσεων και των πλατφόρμων μάρκετινγκ.
Το διαδικτυακό περιεχόμενο παρέχει οφέλη τόσο σε μικρότερες και ανεξάρτητες επιχειρήσεις όσο και σε γνωστά εμπορικά σήματα. Κατ’επέκταση, η αύξηση του διαδικτυακού περιεχομένου ωφελεί επίσης τον τομέα του πολιτιστικού τουρισμού που περιλαμβάνει πολλές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, επιτρέποντας στους τουρίστες να βιώσουν περισσότερες εξειδικευμένες πολιτιστικές δραστηριότητες. Ας σημειωθεί, ότι η εξερεύνηση του πολιτισμού αποτελεί βασικό κίνητρο για τους ταξιδιώτες, και αντιπροσωπεύει το 24% των τουριστικών ταξιδιών που πραγματοποιήθηκαν από τους πολίτες της ΕΕ εντός του 2013.
Οι τουριστικές επιχειρήσεις των Κυκλάδων αλλά και όλες όσες σχετίζονται έμμεσα ή άμεσα με τον τουρισμό θα ωφεληθούν μακροχρόνια από την υιοθέτηση σύγχρονων μορφών διαδικτυακού μάρκετινγκ.
Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία
- Τι πρέπει λάβω υπόψη μου γενικότερα,για να αντιμετωπίσω την οικονομική κρίση ως επιχειρηματίας στην περιοχή των Κυκλάδων;
- Πώς μπορώ να αντιμετωπίσω οργανωτικά και διοικητικά τα θέματα της επιχείρησής μου;
- Τι πρέπει να προσέξω στους τομείς διοίκησης της επιχείρησής μου όταν αυτή ανήκει στον κλάδο του Τουρισμού;
- Τι σημαίνει ικανοποίηση του πελάτη; Σε τι διαφέρει από την εξυπηρέτηση (service) των πελατών;
- Υπάρχει τρόπος να προσελκύσουμε πελάτες εκτός τουριστικής περιόδου (σεζόν);
- Πώς θα κατοχυρώσω σε εθνικό επίπεδο το εμπορικό σήμα των προϊόντων/υπηρεσιών μου,για να μπορέσω στη συνέχεια να χτίσω μια αναγνωρίσιμη εταιρική ταυτότητα (brand);
- Πως θα μπορέσω να προωθήσω την επιχείρησή μουσε νέες αγορές;
- Πόσο απαραίτητη είναι η διαδικτυακή προβολή της επιχείρησής μου; Tί πρέπει να γνωρίζω γι’ αυτή;
- Με το να προβάλω διαδικτυακά (με ιστότοπο-site) την ταυτότητα και τα δυνατά/ελκυστικά σημεία της επιχείρησης μου, θα αυξήσω αυτόματα την πελατεία μου;
- Ειδικότερα, ποια είναι η συμβολή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (socialmedia) στην προβολή;
- Πώς να εκμεταλλευθώ καλύτερα τις δυνατότητες του Facebook?
- Twitter: πώς να προβάλλω την επιχείρηση μου με 140 χαρακτήρες
- Λοιπά Social Media
- Πως θα αξιολογήσω πρόταση συνεργασίας από TourOperators;
- Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ στον Τουρισμό (DigitalStrategy& Social Media)
- Ποιες ονομάζονται «καλές πρακτικές» και ποια είναι η χρησιμότητα τους στην ανάπτυξη της επιχείρησης μου ή/και ευρύτερα του τουριστικού μου προορισμού;
- Μπορώ να εντάξω τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας ή Α.Π.Ε. (greenenergy) στο κατάλυμα/επιχείρηση μου;