Η είσοδος μιας ΠΜΕ ή ΜΜΕ τουριστικής μονάδας σε νέες αγορές χρειάζεται προεργασία και έρευνα. Ουσιαστικά, χρειάζεται ένα σχέδιο μάρκετινγκ και μάλιστα 3ετίας. Μπορεί να το υλοποιήσειοριζόντια δηλ. σε διάφορες χώρες και κάθετα σε μία χώρα αλλά σε διαφορετικές ομάδες ενδιαφέροντος (targetgroups)ή και τα δύο.Ο επιχειρηματίας πριν ξεκινήσει,επιβάλλεται να αναλύσει και να δώσει απαντήσεις σε μια σειρά ερωτήσεων όπως:
- Έχω κατατάξει το προϊόν μου σε κάποια κατηγορία τουρισμού/αναψυχής;
- Ποια είναι η θέση μου στο διεθνή, Ελληνικό και τοπικό ανταγωνισμό;
- Ποιες είναι οι πιθανές ομάδες /στόχοι (targetgroups)πελατών;
- Σε ποιες αγορές θα θεωρούνταν ενδιαφέροντα ο προορισμός και το τουριστικό προϊόν μου;
- Αν δύο ή τρείς αγορές δυνητικά εκδηλώσουν αρχικό ενδιαφέρον, πόσο ελκυστικό είναι γι’ αυτές το προϊόν μου, ποιες είναι οι προσδοκίες τους;
- Ποιο είναι το κόστος των απαιτούμενων αλλαγών του τουριστικού μου προϊόντος;
- Υπάρχει υπόβαθρο/νοοτροπία στην περιοχή μου για δημιουργία συστάδας επιχειρήσεων (Cluster), ώστε από κοινού να διερευνήσουμε νέες αγορές;
- Πως μπορούμε να ικανοποιήσουμε αυτές τις Αγορές ως cluster;
- Ποιες τροποποιήσεις είμαστε διατεθειμένοι να επιφέρουμε στο τουριστικό μας προϊόν ώστε να γίνει ακαταμάχητη επιλογή των νέων Αγορών που στοχεύουμε;
- Το επίπεδο των υποδομών στον Δήμο/κοινότητα/περιφέρεια μας είναι υποστηρικτικό των προσπαθειών μας;
Επιβάλλεται καλή προετοιμασία με μελέτη και έρευνα για τις Αγορές στις οποίες σχεδιάζει ο επιχειρηματίας να επεκτείνει τις πωλήσεις του, έτσι ώστε να είναι προετοιμασμένος για να αξιολογήσει προτάσεις και να αναζητήσει συνεργασίες. Έχοντας συγκεντρώσει αυτές τις πληροφορίες, ο επιχειρηματίας μπορεί να εξετάσει τις εξής λύσεις προσέγγισης νέων αγορών:
- Να επισκεφθεί –στο μέτρο του δυνατού – τουριστικές εκθέσειςστις χώρες που τον ενδιαφέρουν για προγραμματισμένα ραντεβού με γραφεία ταξιδιώνκαι touroperators.Αυτό μπορεί να το κάνει συμμετέχοντας στις αποστολές του Επιμελητηρίου
- Να επισκεφθεί εκθέσεις τουρισμού στη χώρα μας ή να συμμετάσχει ως εκθέτης
Το πρόβλημα του κόστους μπορεί να αντιμετωπιστεί αν συμφωνήσουν περισσότερες από μια επιχειρήσεις να συμμετάσχουν μαζί με κοινό περίπτερο. Σημειωτέο ότι η από κοινού συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, ή η από κοινού προβολή στον έντυπο και διαδικτυακό τύπο, ένα είδος clustering, υπάρχει πιθανότητα να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ.
- Σε συνεργασία με άλλους επιχειρηματίες να δημιουργήσουν clusterπροβολής της περιοχής/νησιού τους, δηλ. του τουριστικού προϊόντος που προσφέρουν
- Αν αυτά φαίνονται δύσκολα, μπορεί ο επιχειρηματίας να προσπαθήσει να προσεγγίσει τις νέες αγορές μέσω πρακτορείων/αντιπροσώπων ή με τη βοήθεια εξειδικευμένου συμβούλου στο διαδικτυακό μάρκετινγκ
- Μια άλληχρήσιμη πηγή πληροφοριών για ξένες αγορές είναι τα Γραφεία Εμπορικών Συμβούλων τωνΕλληνικών Πρεσβειών. Διαθέτουν πρόσβαση σε πολλά δεδομένα για τις εθνικές αγορές, μπορούν να οργανώσουν συναντήσεις με επιχειρηματίες της χώρας στην οποία είναι διαπιστευμένοι, να ενημερώσουν για δεδομένα εξερχομένου τουρισμού της χώρας, για εκθέσεις τουρισμού,κ.α.
- Να σχεδιάσει τη διαδικτυακή προβολή της επιχείρησης και του τόπου του που περιλαμβάνει ενδεικτικά τη δημιουργία ιστότοπου, blog, και λογαριασμών στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης πχ. Twitter, Facebook, YouTube, Pinterest.
Η προσπάθεια προβολής του τουριστικού προϊόντος σε νέες αγορές, απαιτεί επιμονή, υπομονή, προσπάθεια συνεχούς βελτίωσης του μηνύματος, βάσει των αποτελεσμάτων που μας δίνει το διαδίκτυο για την ελκυστικότητά του στους δυνητικούς πελάτες. Σε κάθε περίπτωση ο επιχειρηματίας θα αναμένει όχι βραχυπρόθεσμα αλλά μεσοπρόθεσμα αποτελέσματα. Το καλύτερο παράδειγμα clusterκαι καλών πρακτικών ταυτόχρονα δίνει το επιμελητήριο Κυκλάδων.
Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία
- Τι πρέπει λάβω υπόψη μου γενικότερα,για να αντιμετωπίσω την οικονομική κρίση ως επιχειρηματίας στην περιοχή των Κυκλάδων;
- Πώς μπορώ να αντιμετωπίσω οργανωτικά και διοικητικά τα θέματα της επιχείρησής μου;
- Τι πρέπει να προσέξω στους τομείς διοίκησης της επιχείρησής μου όταν αυτή ανήκει στον κλάδο του Τουρισμού;
- Τι σημαίνει ικανοποίηση του πελάτη; Σε τι διαφέρει από την εξυπηρέτηση (service) των πελατών;
- Υπάρχει τρόπος να προσελκύσουμε πελάτες εκτός τουριστικής περιόδου (σεζόν);
- Πώς θα κατοχυρώσω σε εθνικό επίπεδο το εμπορικό σήμα των προϊόντων/υπηρεσιών μου,για να μπορέσω στη συνέχεια να χτίσω μια αναγνωρίσιμη εταιρική ταυτότητα (brand);
- Πόσο απαραίτητη είναι η διαδικτυακή προβολή της επιχείρησής μου; Tί πρέπει να γνωρίζω γι’ αυτή;
- Με το να προβάλω διαδικτυακά (με ιστότοπο-site) την ταυτότητα και τα δυνατά/ελκυστικά σημεία της επιχείρησης μου, θα αυξήσω αυτόματα την πελατεία μου;
- Ειδικότερα, ποια είναι η συμβολή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (socialmedia) στην προβολή;
- Πώς να εκμεταλλευθώ καλύτερα τις δυνατότητες του Facebook?
- Twitter: πώς να προβάλλω την επιχείρηση μου με 140 χαρακτήρες
- Λοιπά Social Media
- Πως θα αξιολογήσω πρόταση συνεργασίας από TourOperators;
- Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών στον Τουρισμό
- Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ στον Τουρισμό (DigitalStrategy& Social Media)
- Ποιες ονομάζονται «καλές πρακτικές» και ποια είναι η χρησιμότητα τους στην ανάπτυξη της επιχείρησης μου ή/και ευρύτερα του τουριστικού μου προορισμού;
- Μπορώ να εντάξω τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας ή Α.Π.Ε. (greenenergy) στο κατάλυμα/επιχείρηση μου;