Πάνω από 1 εκατ. καταναλωτές έχουν προχωρήσει σε διακανονισμούς τονίζει η ΔΕΗ

Περισσότεροι από 1 εκατ. καταναλωτές έχουν ενταχθεί στα προγράμματα διακανονισμών για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων χρεών που παρέχει η ΔΕΗ στους πελάτες της, διασφαλίζοντας έτσι την απρόσκοπτη ηλεκτροδότησή τους, αναφέρει η Επιχείρηση με αφορμή ανακοίνωση του Συνηγόρου του Καταναλωτή.

Όσα ζητά ο Συνήγορος «ήδη εφαρμόζονται από τη ΔΕΗ εδώ και αρκετούς μήνες με τρόπο συγκεκριμένο, μετρήσιμο και αποδεδειγμένα αποτελεσματικό» προσθέτει.

Η ΔΕΗ επισημαίνει ότι το πρόγραμμα διακανονισμών (δηλαδή ο αριθμός των δόσεων, το ύψος της προκαταβολής, κλπ.) είναι άμεσα συνδεδεμένο με τις κατηγορίες συνέπειας του καταναλωτή, καθώς «η έλλειψη κατηγοριοποίησης, ένα ενιαίο οριζόντιο δηλαδή σύστημα διακανονισμών, στην πραγματικότητα θα επιβράβευε τους πλέον ασυνεπείς πελάτες σε σχέση με τους συνεπείς».

«Με τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών να είναι συνεπείς, πρόταση για επέκταση των πολύ ευνοϊκών ρυθμίσεων και σε πελάτες που κατ' επανάληψη αθετούν διακανονισμούς, προβαίνουν σε παραβιάσεις μετρητή ή ρευματοκλοπές εκτός από το ότι θέτουν σε σοβαρότατο κίνδυνο την σωματική τους ακεραιότητα, συνιστά άδικη και άνιση μεταχείριση προς την πλειοψηφία των καταναλωτών» τονίζει η επιχείρηση.

Δεν κόβουμε το ρεύμα

Δεν γίνεται διακοπή ρεύματος λόγω χρέους στους ευάλωτους πελάτες, επισημαίνει η ΔΕΗ, όχι μόνο τους επτά μήνες που προβλέπει ο νέος Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας (Νοέμβριο με Μάρτιο και Ιούλιο με Αύγουστο), αλλά καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.

Ιδιαίτερες περιπτώσεις οικιακών πελατών, προσθέτει, εξετάζονται κατά περίπτωση από επιτροπές που έχουν συσταθεί και λειτουργούν στα κατά τόπους καταστήματα της ΔΕΗ.

Γίνεται αντιληπτό, σημειώνει η Επιχείρηση, ότι όσα αναφέρονται σε πρόσφατη επιστολή του Συνηγόρου του Καταναλωτή, ήδη εφαρμόζονται από τη ΔΕΗ ΑΕ εδώ και αρκετούς μήνες με τρόπο συγκεκριμένο, μετρήσιμο και αποδεδειγμένα αποτελεσματικό.

«Η Επιχείρηση έχει μακρά παράδοση σε θέματα εταιρικής υπευθυνότητας και πάντα πραγματοποιεί σε τακτά χρονικά διαστήματα εποικοδομητικές συζητήσεις τόσο με ανεξάρτητες αρχές, φορείς / ενώσεις καταναλωτών όσο και με εκπροσώπους κοινωνικών φορέων με σκοπό την ουσιαστική ανταλλαγή απόψεων για την εξεύρεση των καλύτερων δυνατών λύσεων σε θέματα καταναλωτών».

Ρυθμίσεις μέχρι 60 δόσεις 

Προς περαιτέρω αποσαφήνιση της κατάστασης η ΔΕΗ υπογραμμίζει ακόμη ότι:

  • Η ΔΕΗ ουδέποτε αρνήθηκε την ένταξη καταναλωτή στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο. Είναι γνωστό πως αυτό δεν αποτελεί αρμοδιότητά της, δεδομένου ότι τα κριτήρια τίθενται και ελέγχονται από την Πολιτεία.
  • Η Επιχείρηση προσφέρει διακανονισμούς που ξεπερνούν και τις 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις για ευάλωτους καταναλωτές.
  • Η ΔΕΗ προσφέρει ένα από τα πιο ευνοϊκά προγράμματα διακανονισμών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
  • Η ΔΕΗ έχει ενθαρρύνει την ένταξη καταναλωτών στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο και στο οποίο έχουν ήδη ενταχθεί πάνω από 430.000 καταναλωτές οι οποίοι αυτοδίκαια χαρακτηρίζονται και ως ευάλωτοι.

Παράλληλα, προσφέρει μέσω της τηλεφωνικής γραμμής 210 9298000 υπηρεσία εξυπηρέτησης όσους επιθυμούν να ενταχθούν στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών του ΔΕΔΔΗΕ και δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο προκειμένου να υποβάλουν τη σχετική αίτηση.

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία