Η ελληνική γαστρονομία μπορεί να φέρει 1 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ

Η ελληνική γαστρονομία είναι σε θέση να συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση της τουριστικού προϊόντος της χώρας μας, προσελκύοντας 500.000 επιπλέον τουρίστες, ενισχύοντας το ΑΕΠ κατά 1 δισ. ευρώ και δημιουργώντας 50.000 νέες θέσεις εργασίας, τόσο μέσω συνεργασιών του τουριστικού και του επισιτιστικού κλάδου όσο και μέσω της αξιοποίησης των εξαγώγιμων επώνυμων προϊόντων.

Με αυτό ως βασικό συμπέρασμα πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου, στο πλαίσιο της 8ης έκθεσης HORECA, η ημερίδα του ΣΕΤΕ «Γαστροτουρισμός: Τροφή για Ανάπτυξη» με σκοπό την ανάδειξη της σημασίας της καμπάνιας ανεύρεσης οικονομικών πόρων για την υλοποίηση του έργου «Η Γαστρονομία στο Μάρκετινγκ του Ελληνικού Τουρισμού».

Κατά τη διάρκεια της πρώτης συνεδρίας, που συντόνισε ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ κ. Νίκος Ανδρίτσος, αναλύθηκαν καλές πρακτικές συνεργασίας του τουριστικού και του επισιτιστικού κλάδου από τον κ. Αλέξανδρο Αγγελόπουλο, Αντιπρόεδρο της Aldemar Hotels & SPA, τον κ. Θωμά Δούζη, Ιδρυτή της ΕΡΓΟΝ, τον κ. Γιώργο Δρακόπουλο, Γενικό Διευθυντή ΣΕΤΕ, τον κ. Βασίλη Ζαχαράκη Σεφ/Ιδιοκτήτη του εστιατορίου Νυχτέρι στη Σαντορίνη και του κ. Χρήστου Σοκόλη, Ιδρυτή του γραφείου marketing Food Concepts. Τα βασικά ζητήματα που αναδείχθηκαν από τη συζήτηση του πάνελ ήταν η σχέση ποιότητας, κόστους και έλλειψης ποσότητας πρώτων υλών που οδήγησαν τα προηγούμενα χρόνια σε μια δυσαναλογία υπέρ των εισαγόμενων προϊόντων. Όπως επισήμανε ο κ. Γιώργος Δρακόπουλος, αυτή η νοοτροπία αρχίζει να αλλάζει προς το ποιοτικότερο και το ελληνικότερο αφού αλλάζει και η κουλτούρα όλων σχετικά με την ελληνική γαστρονομία. Το πάνελ έκλεισε με την πεποίθηση ότι ο ελληνικός τουρισμός είναι σε θέση να ωθήσει τον πρωτογενή τομέα προς την παραγωγή ποιοτικότερων προϊόντων τα οποία θα προβάλλονται και θα προωθούνται μέσω των ξενοδοχείων.


«Πως μπορούν να αξιοποιηθούν τα επώνυμα προϊόντα ώστε να ενισχύσουν τον τουρισμό;» ήταν το θέμα της δεύτερης συνεδρίας της ημερίδας που συντόνισε η διευθύντρια του περιοδικού Οινοχόος της Καθημερινής Μερόπη Παπαδοπούλου και στο πάνελ των ομιλητών συμμετείχαν οι κυρίες: Γεωργία Καρούκη Group Βrand Μanager στην εταιρεία Καρούλιας, υπεύθυνη για το METAXA, Παναγιώτα Βλάχου Συνιδιοκτήτρια της Φερέοικος και Υπεύθυνη Ανάπτυξης του Δικτύου των Παραγωγών και Σαλώμη Σταυρίδου Διευθύντρια Μάρκετινγκ της εταιρείας Kayak. Επίσης οι κύριοι: Ζαφείρης Τρικαλινός Πρόεδρος της ομώνυμης εταιρείας παραγωγής αυγοτάραχου, Πάνος Μανουηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Odysea, Λευτέρης Πλατανισιώτης Γενικός Διευθυντής της Γαία και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου Άγγελος Ρούβαλης. Τα βασικά συμπεράσματα του πάνελ είναι ότι τα επώνυμα ελληνικά προϊόντα έχουν δυναμική προβολή στις διεθνείς αγορές και παρατηρείται ένα διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον από το ξένο εν δυνάμει τουριστικό κοινό. Γι αυτό τα ελληνικά σημεία εστίασης στο εξωτερικό θα πρέπει άμεσα να βελτιωθούν και να αρχίσουν να χρησιμοποιούν ποιοτικές πρώτες ύλες. Επιπλέον, το πάνελ συμφώνησε πως πρέπει να υλοποιούνται περισσότερες συνέργιες ανάμεσα στις εταιρείες και να ενισχυθεί η προβολή των ελληνικών τοπικών προϊόντων στα ξενοδοχεία της κάθε περιοχής, δίνοντας μεγάλη σημασία στις τοπικές κουζίνες έτσι ώστε οι τουρίστες να αποκτούν γαστρονομικές προσλαμβάνουσες, τις οποίες στη συνέχεια θα αξιοποιούν στις χώρες τους. Τέλος, επισημάνθηκε η ανάγκη για περιορισμό της γραφειοκρατίας με παράλληλη ενίσχυση της υγιούς επιχειρηματικότητας.

Το έργο «Η Γαστρονομία στο Μάρκετινγκ του Ελληνικού Τουρισμού» αποτελεί μια αφορμή για συστράτευση όλων όσοι υπηρετούν υπεύθυνα τον ελληνικό τουρισμό, ενώ η καμπάνια για την ανεύρεση των οικονομικών πόρων «Γαστροτουρισμός - Τροφή για ανάπτυξη» θα τρέχει έως τα τέλη Φεβρουαρίου του 2013.

Στην προσπάθεια αυτή, ο ΣΕΤΕ έχει ήδη αποκλειστικούς partners την Aegean Airlines και τη Eurobank και πρόσφατα προστέθηκαν ως Υποστηρικτές οι εταιρείες Edenred, ΜΕΤΑΧΑ, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», Αθηναϊκή Ζυθοποιία και ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου.

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία