Έως το τέλος του έτους ξεκινούν οι διαγωνισμοί για την ιδιωτικοποίηση 22 περιφερειακών αεροδρομίων

Έως το τέλος του έτους αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για την αποκρατικοποίηση έως και 22 περιφερειακών αερολιμένων από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), που προβλέπεται από το Μνημόνιο.

Αυτό περιλαμβάνει η νέα εθνική στρατηγική για τα αεροδρόμια, που δημοσιοποίησε την Πέμπτη ο υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης.

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Γιάννης Εμίρης, έως και 22 περιφερειακοί αερολιμένες θα ενταχθούν σε δύο ή τρεις συστάδες αεροδρομίων, με στόχο την παραχώρηση της εκμετάλλευσής τους σε ιδιώτες επενδυτές, οι οποίοι θα αναλάβουν και επενδύσεις, άνω των 200 εκατ. ευρώ, που απαιτούν οι αερολιμενικές υποδομές.

Σύμφωνα με το υπουργείο και το ΤΑΙΠΕΔ, στη λίστα των προς αξιοποίηση αερολιμένων δεν θα βρίσκεται το «Ελ. Βενιζέλος» (η τύχη του οποίου βρίσκεται στην επερχόμενη διαπραγμάτευση Δημοσίου και Hochtief για την επέκταση της συγκεκριμένης σύμβασης), καθώς και το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που συνδέεται με την κατασκευή του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι.

Μάλιστα, όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, εξετάζεται η κατασκευή του Καστελίου να μην προχωρήσει με το υπάρχον σχήμα -δηλαδή της σύμβασης παραχώρησης- αλλά να ενταχθεί σε κάποια συστάδα αεροδρομίων. Όπως συμπλήρωσε, αυτή η απόφαση θα ληφθεί στο αμέσως διάστημα.

Τα μικρά αεροδρόμια που θα δεν αποκρατικοποιηθούν, θα ενταχθούν σε μία κρατική ανώνυμη εταιρία που θα τα λειτουργήσει είτε μόνη της είτε παραχωρώντας το μάνατζμεντ σε ιδιώτη.

Εξαιρούνται οι αερολιμένες Καστοριάς και Κοζάνης, που θα παραχωρηθούν στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.

Πάντως, όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης, η κυριότητα, ο έλεγχος και η εποπτεία όλων των αερολιμένων θα παραμείνει στο Δημόσιο, αφού με επερχόμενο σχέδιο νόμου η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) θα μετατραπεί σε ρυθμιστική αρχή αερολιμένων.

Τι θα γίνει με τα στρατιωτικά αεροδρόμια

Σε ό,τι αφορά τα αεροδρόμια «μικτής χρήσης», δηλαδή όσα χρησιμοποιούνται τόσο από την πολιτική όσο και από την πολεμική αεροπορία, ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι «στα αεροδρόμια αυτά θα παραχωρούνται στον διαχειριστή μονάχα οι απολύτως αναγκαίες υποδομές των αεροσταθμών.

Σε περίπτωση που χρειάζονται αναβάθμιση, επέκταση ή τροποποίηση των υποδομών αυτό γίνεται από τον διαχειριστή του αεροδρομίου και πάντα σε συνεννόηση με το αρμόδιο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Υψηλά τέλη στο «Ελ. Βενιζέλος»

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, λέγοντας «πως είναι καιρός να επενεξετασθεί το θέμα της τιμολογιακής πολιτικής, καθώς τα τέλη είναι πολύ υψηλά».

Αυτό το θέμα «εναπόκειται στη διαπραγμάτευση που θα κάνει το ΤΑΙΠΕΔ σε σχέση με το μέλλον της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών», σημείωσε.

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία