Η Επιτροπή διοργανώνει δημόσια διαβούλευση για τον περιορισμό του κόστους εγκατάστασης του διαδικτύου υψηλών ταχυτήτων

logo-europa_F20081.gifΤο διαδίκτυο υψηλών ταχυτήτων στηρίζει όλους τους τομείς της οικονομίας και θα αποτελέσει τον άξονα της ψηφιακής ενιαίας αγοράς. Κάθε αύξηση κατά 10% στην ευρυζωνική διείσδυση συνεπάγεται μεγέθυνση της οικονομίας κατά 1 έως 1,5%. Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιδιώκει να συγκεντρώσει απόψεις σχετικά με τρόπους περιστολής του κόστους εγκατάστασης νέων δικτύων για διαδίκτυο υψηλών ταχυτήτων στην ΕΕ. Ειδικότερα, η Επιτροπή επιθυμεί να διερευνήσει τρόπους για να μειωθούν οι δαπάνες που συνδέονται με τεχνικά έργα, όπως η εκσκαφή δρόμων για τοποθέτηση οπτικών ινών, που μπορεί να φτάσει έως και το 80% του συνολικού κόστους. Η Επιτροπή πιστεύει ότι το κόστος των ευρυζωνικών επενδύσεων θα μπορούσε να μειωθεί κατά ένα τέταρτο. Ζητείται η γνώμη όλων των ενδιαφερόμενων δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, συμπεριλαμβανομένων οργανισμών τηλεπικοινωνιών και εταιρειών κοινής ωφέλειας, για παράδειγμα των επενδυτών, των δημόσιων αρχών και των καταναλωτών.

Η Αντιπρόεδρος της Επιτροπής, κα Neelie Kroes, δήλωσε: «Αν θέλουμε να εξαπλωθούν οι ταχείες ευρυζωνικές υπηρεσίες σε όλη την Ευρώπη, πρέπει να μειωθεί το κόστος των έργων μηχανικού για την εγκατάσταση ευρυζωνικών δικτύων. Πρέπει να δοκιμάσουμε πρακτικές ιδέες για τη μείωση του κόστους και για τη διευκόλυνση της πρόσβασης, της περαιτέρω χρήσης και της κοινής χρήσης της εν λόγω υποδομής. Δεν υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό για τους πολίτες από το σκάψιμο στους δρόμους, και τίποτα πιο ενοχλητικό για τις επιχειρήσεις από τις περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες.»

Έως και 80% του συνολικού κόστους για ευρυζωνικές επενδύσεις σχετίζεται με τεχνικά έργα υποδομής. Το κόστος είναι τόσο υψηλό εξαιτίας της έλλειψης συντονισμού στα τεχνικά έργα, της ανεπαρκούς περαιτέρω χρήσης της υπάρχουσας υποδομής και της απουσίας συνεργασίας μεταξύ των διαφόρων συντελεστών. Για παράδειγμα, οι εταιρείες ύδρευσης, ενέργειας και σιδηροδρόμων συχνά διαθέτουν δικές τους υποδομές, και σκάβουν τους δρόμους χωρίς να συνεργάζονται με τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών. Στη συνέχεια, η ταχύτερη εγκατάσταση παρεμποδίζεται περαιτέρω από χρονοβόρες, αδιαφανείς και επαχθείς διαδικασίες εκκαθάρισης δικαιωμάτων διέλευσης και απόκτησης όλων των απαραίτητων αδειών σε εθνικό ή τοπικό επίπεδο.

Η Επιτροπή ενδιαφέρεται να συγκεντρώσει απόψεις σχετικά με τα εξής:

  • προσκόμματα σε επενδύσεις ευρυζωνικής υποδομής,
  • τρόπους βελτίωσης της χρήσης της λειτουργούσας υποδομής,
  • συντονισμό των τεχνικών έργων,
  • μέτρα για περαιτέρω συντονισμό μεταξύ των αρμόδιων αρχών και για την απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης,
  • «ετοιμότητα» των νέων κτιρίων να δεχθούν υποδομή διαδικτύου υψηλών ταχυτήτων.

Η δημόσια διαβούλευση θα διαρκέσει έως τις 20 Ιουλίου 2012. Τα αποτελέσματα θα συμβάλουν στη μείωση του επενδυτικού κόστους, εντέλει δε του τελικού λιανικού κόστους των ευρυζωνικών συνδέσεων.

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία