Η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων αποτυγχάνει να διατηρήσει τις επιδόσεις του 3ου τριμήνου του 2011

H αγορά των τεχνολογικών προϊόντων ανήλθε το 4ο τρίμηνο του 2011 σε 598,8 εκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας πτώση της τάξεως του 16,1% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2010. Η επίδοση αυτή είναι ελάχιστα η χειρότερη από το 3ο τρίμηνο του 2011, αλλά αποτελεί βελτίωση από το 2ο και 1ο τρίμηνο αντίστοιχα. Ολόκληρο το 2011, η αξία της αγοράς έφθασε τα 2.3 δις. Ευρώ μειωμένη κατά 19,3%σε σχέση με το 2010.

Η κατηγορία των Μεγάλων Οικιακών Συσκευών είχε τη χειρότερη επίδοση, το 4ο τρίμηνο παρουσιάζοντας μία μείωση της τάξεως του 28,5% και ακολουθεί η κατηγορία των Φωτογραφικών Ειδών στο 27,1%. Η κατηγορία των τεχνολογικών προϊόντων παρουσίασε επίσης σημαντική μείωση που έφτασε στο 24,1%, ενώ οι κατηγορίες της Tεχνολογίας καθώς και των Ειδών Εξοπλισμού Γραφείου ήταν σε ελαφρώς καλύτερη θέση με μείωση 15,8% και 11,1% αντίστοιχα. Στις Τηλεπικοινωνίες και τις Μικρές Οικιακές Συσκευές καταγράφεται μικρή πτώση κατά 3% και 0,3% αντίστοιχα.

Μικρές Οικιακές Συσκευές: Σχετικά σταθερές

Ο τομέας των Μικρών Οικιακών συσκευών παρουσίασε μείωση μόνο κατά 0,3% στο 4ο τρίμηνο του 2011 (και ήταν δηλαδή περίπου σταθερός σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2010) και φθάνοντας σε αξία τα 75,6 εκατ. Ευρώ. Τη κινητήρια δύναμη για τη σταθερότητα αυτή αποτέλεσε η κατηγορία των κλιματιστικών και ιδιαίτερα η υποκατηγορία των inverter. Ο βαρύς χειμώνας σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών του πετρελαίου λόγω της φορολογίας, ώθησαν τους καταναλωτές να αντικαταστήσουν τη κεντρική θέρμανση με κλιματιστικά. Βασική ήταν και η επίδραση της κατηγορίας «καφετιέρες» στην ανάπτυξη της αγοράς σε τεμάχια, βέβαια ο «πόλεμος των τιμών» και οι συνεχόμενες προσφορές από το λιανεμπόριο, είχε σαν συνέπεια μια πτώση στον συνολικό τζίρο κατά 1,9% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.

Οι χύτρες ταχύτητας, οι κουρευτικές μηχανές, οι παρασκευαστές τροφίμων και ψωμιού παρουσίασαν μονοψήφια αριθμητική πτώση. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι μένουν στα σπίτια τους λόγω της κρίσης και ως εκ τούτου, κατηγορίες σχετικές με δραστηριότητες στο σπίτι, είχαν καλή επίδοση.

Μεγάλες Οικιακές Συσκευές: Φορολογία, ανεργία και κατασκευές επηρέασαν συνολικά τον τομέα.

Κατά τη διάρκεια του 3ου και 4ου τριμήνου, βαριά φορολογία εφαρμόστηκε σε όλα τα οικογενειακά εισοδήματα, οι συντάξεις μειώθηκαν και η ανεργία αυξήθηκε πάνω από 20%.

Οι καταναλωτές έχουν πλέον μικρότερο διαθέσιμο εισόδημα και σκέφτονται ίσως «δύο φορές» πριν προχωρήσουν στην αγορά μια νέας ηλεκτρικής συσκευής. Το «βαρύ» οικονομικό κλίμα σε συνδυασμό με την συνεχόμενη πτώση στο τομέα των κατασκευών (για 4η συνεχόμενη χρονιά) ήταν τα κύρια αίτια για την πτώση κατά 28,5% το 4ο τρίμηνο.

Η κατηγορία των φούρνων μικροκυμάτων ήταν η μόνη που παρουσίασε μονοψήφια αριθμητική πτώση. Η κατηγορία αυτή κυριαρχείται από οικονομικά μοντέλα (οι ιδιωτικές ετικέτες είναι ανάμεσα σε αυτά τα μοντέλα) και οι καταναλωτές θεωρούν αυτά τα προϊόντα σαν μια οικονομικότερη εναλλακτική των κανονικών φούρνων.

Όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες των Μεγάλων Οικιακών Συσκευών εμφάνισαν μείωση άνω του 20%.

Συνολικά για το 2011, ο τομέας των Μεγάλων Οικιακών Συσκευών έφθασε σε αξία τα 477 εκατ. Ευρώ εμφανίζοντας πτώση της τάξεως του 20,9%.

Προϊόντα Πληροφορικής: Τα webooks εξελίσσονται στη κινητήρια δύναμη του τομέα

Ο τομέας των προϊόντων πληροφορικής έφθασε σε αξία τα 101,1 εκατ. Ευρώ το 4ο τρίμηνο του 2011, μειωμένος κατά 15,8% συγκριτικά με το 4ο τρίμηνο του 2010.

Η κατηγορία φορητών Η/Υ παρουσίασε μείωση σε σχέση με το 2010 20,8% ως απόρροια των συνεχόμενων προσφορών από το λιανεμπόριο.

Η κατηγορία των tablet (webbook) εμφάνισε μια τριπλή αριθμητική αύξηση και είναι η μόνη κατηγορία που έχει εξέλιξη μέσα στον τομέα. Η νέα αυτή μανία δείχνει να ακολουθεί και στην Ελλάδα την ανάπτυξη που έχει και στην υπόλοιπη Ευρώπη και σίγουρα θα συνεχιστεί με τη νέα χρονιά.

Οι Web κάμερες επίσης σημείωσαν μια ελαφρά αύξηση, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι επικοινωνούν ηλεκτρονικά (Online).

Τεχνολογικά καταναλωτικά προϊόντα: Ο τομέας συνεχίζει να παρουσιάζει μείωση

Οι έμποροι λιανικής πώλησης συνεχίζουν να μειώνουν τον μέσο όρο των τιμών στον τομέα με προσφορές και αυξάνοντας τον κύκλο ζωής των μοντέλων. Ωστόσο, η αξία συνολικά του τομέα έφθασε μόλις 131,5 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας μια πτώση της τάξεως του 24,1% συγκριτικά με το 4ο τρίμηνο του 2010.

Η επίπεδη τηλεόραση ήταν η κατηγορία που επηρέασε περισσότερο τον τομέα μιας και αντιπροσωπεύει σχεδόν το 75% της συνολικής αξίας. Ως εκ τούτου, είναι υπεύθυνη για τη συνολική μείωση, παρά το γεγονός ότι υπήρξε σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε προηγμένα τεχνολογικά μοντέλα (άρα και ακριβότερα) όπως σύνδεσης στο internet (smart TV) καθώς και αυτά με 3D τεχνολογία.

Η κατηγορία των πλοηγών οδήγησης αποδίδει αρκετά καλά την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Παλαιότερα, οι Έλληνες καταναλωτές είχαν την τάση να κάνουν αρκετές εκδρομές μέσα στο χρόνο με αποτέλεσμα ο ρυθμός ανάπτυξης αυτών των προϊόντων να είναι πολύ περισσότερο από 150%. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του 2011 και ιδιαίτερα στο 4ο τρίμηνο παρατηρείται μία ύφεση στην τάση αυτή και έτσι ο αριθμός των συσκευών πλοήγησης που πωλήθηκαν ήταν λιγότεροι από τους μισούς από αυτούς που πωλήθηκαν στο 4ο τρίμηνο του 2010.

Είδη Εξοπλισμού Γραφείου: Η μείωση επιστρέφει στα επίπεδα του 2ου τριμήνου του 2011

Κατά τη διάρκεια του 2011, ο τομέας των Ειδών Εξοπλισμού γραφείου παρουσίασε μια σταδιακή μείωση της αρνητικής του πορείας. Ωστόσο, ο τομέας εξακολουθεί να φτάνει σε αξία τα 6,9 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 11,1% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2010.

Οι εκτυπωτές ήταν σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνοι για αυτό, εμφανίζοντας μια διψήφια αριθμητική πτώση ενώ τα πολυμηχανήματα εμφάνισαν μονοψήφια αριθμητική πτώση.

Φωτογραφικά Είδη: Ο τομέας παρουσίασε μεγάλη πτώση

Το σύνολο του τομέα μειώθηκε κατά 27.1% έναντι του 4ου τριμήνου του 2010, φθάνοντας την αξία των 16.1 εκατ. ευρώ. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στην χαμηλή επίδοση του ακριβού τμήματος των DSLR μηχανών.Τηλεπικοινωνίες: Τα Smartphones συνεχίζουν να δίνουν αξία

Τα Smartphones συνέχισαν να αυξάνονται με διψήφια αριθμητικά ποσοστά, παρά το γεγονός ότι η μέση τιμή μειώθηκε σημαντικά. Τα ασύρματα τηλέφωνα σταθερής γραμμής (DECT) και τα ακουστικά παρουσίασαν επίσης θετικά αποτελέσματα. Αυτά τα τρία τμήματα σχεδόν αντιστάθμισαν την πτώση των κινητών τηλεφώνων - ο συνολικός τομέας σημείωσε μια μικρή πτώση της τάξεως του - 3%, φθάνοντας σε αξία 164,5 εκατ. Ευρώ.

Συμπέρασμα

Τα οικονομικά μέτρα έχουν επηρεάσει άμεσα την κατανάλωση. Η νέα συμφωνία μεταξύ του ελληνικού κράτους και της τρόικα αναμένεται να επιφέρουν περισσότερα μέτρα τα οποία θα οδηγήσουν σε αύξηση της ανεργίας και ακόμη λιγότερο διαθέσιμο εισόδημα. Ως εκ τούτου, το 2012 αναμένεται να είναι πιο προκλητικό για τους έμπορους λιανικής πώλησης και τους κατασκευαστές.

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία