Διαδίκτυο & Ιστοσελίδες - Πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις (Α’ μέρος)

Φανταστείτε ένα τεράστιο δίκτυο από εκατομμύρια συνδεδεμένους υπολογιστές ανά τον πλανήτη και πολλαπλάσιους χρήστες πίσω από αυτούς. Μιλάμε για το Internet -Διαδίκτυο στα ελληνικά - το μεγαλύτερο δίκτυο υπολογιστών στον κόσμο, συνδεδεμένους μεταξύ τους με τηλεφωνικές (και άλλες) γραμμές.

Δημιουργείται έτσι, μία παγκόσμια «εικονική› κοινότητα που αποτελείται από ανθρώπους διαφόρων φυλών, εθνικοτήτων, γλωσσών, αξιών, παραδόσεων και θρησκειών... Ο καθένας από εμάς μπορεί να γίνει μέλος αυτής της κοινότητας, διαθέτοντας έναν απλό υπολογιστή και πρόσβαση στο Internet.

Ειδήσεις, πληροφορίες, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail), ομάδες συζητήσεων (forums), ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce), επιμόρφωση και εργασία από απόσταση (e-learning) είναι μόνο λίγες από τις υπηρεσίες που μας προσφέρει το Internet. Δίνοντας την δυνατότητα πρόσβασης άμεσα, όλο το 24ωρο, από οποιοδήποτε σημείο της γης, με μηδενικό ή ελάχιστο κόστος, το Διαδίκτυο διεκδικεί τον τίτλο του ισχυρότερου, πληρέστερου, φθηνότερου και πιο γρήγορου μέσου ενημέρωσης και επικοινωνίας.

Ένας από τους καλύτερους τρόπους εκμετάλλευσης των δυνατοτήτων του Internet για έναν επαγγελματία είναι η δημιουργία ενός - του δικού του - ιστότοπου (ή ιστοσελίδα ή site), ώστε να προβάλει σε αυτή την παγκόσμια κοινότητα την επιχείρησή του, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του, με σκοπό την καλύτερη δυνατή προώθηση τους.

Προκειμένου να κατασκευαστεί ένα site είναι απαραίτητο να γίνουν 3 κινήσεις οι οποίες δεν διαφέρουν πολύ από τη δημιουργία ενός κανονικού, φυσικού καταστήματος:  

α) κατοχύρωση domain name (ονομασία της ιστοσελίδας) π.χ. yahoo.com, mundialito.gr, unicef.org, - συνδυάζοντας τους ρόλους της επωνυμίας και της διεύθυνσης του καταστήματος μας, το domain name εγγυάται το πώς και που θα μας βρει κάποιος β) φιλοξενία του site (hosting) - φανταστείτε τον φυσικό χώρο του καταστήματος, τον οποίο και «ενοικιάζουμε› δίνοντας βάση στην ποιότητα και ποσότητα των υπηρεσιών που θέλουμε να προσφέρουμε, γ) σχεδιασμός του site - αντίστοιχο της διαμόρφωσης και της διακόσμησης ενός καταστήματος με στόχο την λειτουργικότητα και τον καλύτερο τρόπο παρουσίασης και προβολής των προϊόντων.

Τα οφέλη που μια επιχείρηση μπορεί να αποκομίσει από την παρουσία (δραστηριοποίηση) της στο διαδίκτυο είναι, σαφώς, πολλά, με πρώτο από όλα την συνεχή προβολή και λειτουργία του «εικονικού καταστήματος› 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο, με παγκόσμια πρόσβαση. Ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί στο «κατάστημα› (site) χωρίς την παρουσία προσωπικού, να ενημερωθεί και, τέλος, να διαλέξει και να παραγγείλει με άνεση χρόνου, αυτόνομα και με απόλυτη διακριτικότητα. Το site ως μέσο μπορεί να συνδυάσει κείμενο, εικόνα, ήχο και video και να γίνει ελκυστικό στον υποψήφιο πελάτη, κρατώντας, ταυτόχρονα, το κόστος σε πολύ χαμηλά επίπεδα σε σύγκριση με παραδοσιακά μέσα όπως το ραδιόφωνο, ο τύπος και η τηλεόραση, ενώ παρέχει πολύ μεγαλύτερο όγκο πληροφοριών σε σχέση με αυτά.

Μιλώντας όμως για χαμηλό κόστος, θα πρέπει, επίσης, να συγκρίνουμε τη δαπάνη (και την προσπάθεια) για το σχεδιασμό, εκτύπωση, διανομή - ή και επικαιροποίηση και επανέκδοση - ενός φυσικού καταλόγου προϊόντων με την δαπάνη ενημέρωσης και συντήρησης ενός site. Το κόστος (και η ευκολία) της δεύτερης είναι σημαντικά χαμηλότερο και παραμένει το ίδιο ανεξαρτήτως του αριθμού επισκεπτών. Η ενημέρωση ενός site είναι πάντα πιο γρήγορη σε σύγκριση με τα παραδοσιακά μέσα επικοινωνίας προσφέροντας άμεσες πληροφορίες στους επισκέπτες για προσφορές, νέα προϊόντα, εκθέσεις, ανακοινώσεις και νέα της εταιρίας.

Κάποιες υπηρεσίες που γίνονταν μέχρι τώρα με το χέρι π.χ. παραγγελίες, μπορούν τώρα να γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο, αυξάνοντας την λειτουργικότητα και την ταχύτητα εξυπηρέτησης και επιτρέποντας τον καλύτερο και αποδοτικότερο καταμερισμό απασχόλησης του προσωπικού.

Σε επίπεδο πληροφόρησης, η ιστοσελίδα (site) είναι προσβάσιμη σε 24ωρη βάση, προσφέροντας πληροφορίες για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, έτοιμες απαντήσεις σε συχνά ερωτήματα πελατών, ενώ η επικοινωνία μέσω e-mail μειώνει τόσο τον χρόνο, όσο και το κόστος και επιτρέπει καλύτερο και πιο ουσιαστικό έλεγχο στην εξυπηρέτηση των πελατών, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα της επιχείρησης.

Καθώς, ο αριθμός των Ελλήνων χρηστών του Internet αυξάνεται διαρκώς, οι απαιτήσεις για παροχή ποιοτικών και σύγχρονων υπηρεσιών και πληροφοριών υψηλού επιπέδου μεγαλώνουν αναλόγως. Με αυτά τα δεδομένα, η δημιουργία ενός site δίνει σαφέστατα άλλη οπτική για την εικόνα της εταιρείας και σίγουρα προσδίδει μεγαλύτερο κύρος, για αυτό άλλωστε όλο και περισσότερες εταιρείες εκμεταλλεύονται τα πλεονεκτήματα που τους παρέχει το Internet. Με τη βοήθεια του προγράμματος «Δικτυωθείτε› του Υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο - μεταξύ άλλων - επιχορηγεί με 40% τη δημιουργία Ιστοσελίδας δίνεται η ευκαιρία σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αποκτήσουν σύγχρονο εξοπλισμό και παρουσία στο Διαδίκτυο.

 

Ουσιαστικά, η σωστή και αποτελεσματική χρήση του Διαδικτύου αυξάνει την κερδοφορία, δημιουργεί νέες πηγές εισοδήματος, σας φέρνει σε επαφή με νέους πελάτες από την Ελλάδα και όλον τον κόσμο, ενώ περιορίζει το κόστος.

 

Στο επόμενο τεύχος του «Κερδώου Ερμή... εν τάχει› θα έχουμε τη συνέχεια του άρθρου όπου θα εξηγήσουμε πόσο σημαντική είναι η δημιουργία ενός σωστού και λειτουργικού site, ενώ θα δοθούν και παραδείγματα της παραγωγικής αξιοποίησης του, ανά κατηγορία επαγγέλματος.

 

*ο κ. Γιάννης Φρέρης είναι Υπεύθυνος Δημιουργίας & Ανάπτυξης του διαφημιστικού  γραφείου Addicted.

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία