Οι μεγάλες αλυσίδες επεκτείνονται στις οnline πωλήσεις

E-SHOP_F23303.jpgΤελικά τα e-shops μπορεί να κοστίζουν το ίδιο ή ακόμη και περισσότερο από τα παραδοσιακά καταστήματα! Παρ' όλα αυτά, η μία μετά την άλλη, οι μεγάλες αλυσίδες ανακοινώνουν την επέκτασή τους στις οnline πωλήσεις, αφού είναι εκ των πραγμάτων υποχρεωμένες να ακολουθήσουν τις εξελίξεις και τις νέες τάσεις στο λιανεμπόριο που επιτάσσουν την επέκταση σε πολλαπλά εμπορικά κανάλια.

Το υψηλό κόστος μεταφοράς αλλά και το μεγάλο κόστος που συνεπάγεται η πολιτική επιστροφών των διάφορων αλυσίδων αυξάνουν σημαντικά το κόστος των οnline πωλήσεων, την ίδια στιγμή που οι πελάτες, σύμφωνα με έρευνες, ξοδεύουν τέσσερις φορές περισσότερα χρήματα στα παραδοσιακά καταστήματα σε σύγκριση με τα e-shops, γεγονός το οποίο αποδεικνύει τη σημασία των μεγάλων εμπορικών δρόμων και των εμπορικών κέντρων για το λιανεμπόριο.

ΑΚΡΙΒΑ ΚΑΙ ΤΑ E-SHOPS
Τα στοιχεία αυτά που παρουσιάσθηκαν σε σεμινάριο του Διεθνούς Συμβουλίου Εμπορικών Κέντρων (International Council of Shopping Centers- ΙCSC) δίνουν «ανάσα» στους ιδιοκτήτες και τους επενδυτές μεγάλων εμπορικών χώρων και εμπορικών κέντρων, οι οποίοι αισθάνονται να απειλούνται το τελευταίο διάστημα από την ταχύτατη επέκταση των online shops.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους μεγάλων εμπορικών αλυσίδων, οι οποίες έχουν αναπτύξει ήδη εδώ και καιρό εμπορικά δίκτυα πολλαπλών «καναλιών» οι επιστροφές που γίνονται στα παραδοσιακά καταστήματα αντιστοιχούν σε ένα ποσοστό 2% επί των συνολικών πωλήσεων, όταν οι επιστροφές που πραγματοποιούνται σε προϊόντα που έχουν αγορασθεί μέσω ίντερνετ να ανέβουν ακόμη και στο 25% ειδικά όταν πρόκειται για «δύσκολα» είδη όπως στον χώρο της ένδυσης!

Επιπλέον, τα online καταστήματα έχουν κι επιπλέον απαιτήσεις, όπως π.χ. την ανά τακτά χρονικά διαστήματα και όσο το δυνατόν πιο συχνή ανανέωσή τους, αφού οι καταναλωτές που κάνουν τα ψώνια τους οnline «απαιτούν» τη συνεχή ανανέωση των προϊόντων τουλάχιστον 5-6 φορές τον χρόνο έναντι της αλλαγής σεζόν που ισχύει για τα παραδοσιακά καταστήματα.

Το γεγονός αυτό βέβαια δεν αναιρεί τα οφέλη από την πολυκαναλική στρατηγική στο λιανεμπόριο, αφού, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, οι «σημερινοί καταναλωτές περιμένουν από τις αγαπημένες τους φίρμες να έχουν παρουσία παντού, ώστε να μπορούν να δουν ανά πάσα στιγμή τα προϊόντα τους».

Στο σημείο αυτό βέβαια αναδεικνύεται και μία από τις μεγάλες αδυναμίες των λιανέμπορων, να επενδύσουν στην τεχνολογία. Εστω κι αν ένα ποσοστό 7 στις 10 (69%) των μεγάλων ευρωπαϊκών αλυσίδων διατείνονται ότι έχουν στο πλάνο τους την πολυκαναλική στρατηγική όσον αφορά στη διαμόρφωση του εμπορικού τους δικτύου μόλις ένα 29% μπορεί να το υποστηρίξει από άποψη τεχνολογίας και υποδομών.

ΤΑ ONLINE SHOPS ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Στη χώρα μας, πάντως, η μία μετά την άλλη, οι πολύ μεγάλες ή και οι μικρομεσαίες αλυσίδες ανακοινώνουν τη δημιουργία online shops και μάλιστα υψηλών προδιαγραφών με δυνατότητες επιστροφών προϊόντων ή ακόμη και χρημάτων, με τη λειτουργία call center αποκλειστικά για τα e-shops, χρεώνοντας ωστόσο σε πολλές περιπτώσεις τα έξοδα μεταφοράς.

Οι αλυσίδες του εγχώριου λιανεμπορίου ευελπιστούν να βρουν έτσι το αντίδοτο στις σημερινές συνθήκες κρίσης του λιανεμπορίου, όπου οι πωλήσεις σε όλους τους κλάδους σημειώνουν πτώση από 20% - στην καλύτερη περίπτωση - έως 50%.

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία