Deloitte: Δυνητικά οφέλη 2,5 δισ. ευρώ από την ηλεκτρονική τιμολόγηση

Από 2.000 έως 3.000 επιχειρήσεις στην Ελλάδα κάνουν σήμερα χρήση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, κυρίως, από τον κλάδο του λιανεμπορίου ανταλλάσσοντας περίπου 6 με 7 εκ. τιμολόγια σε ετήσια βάση και εξοικονομώντας τουλάχιστον περί τα 121 εκ. ευρώ.

Τα ανωτέρω αναφέρει τελευταία έρευνα της Deloitte, στην οποία προστίθεται επίσης ότι το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Eltrun) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών εκτιμά ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να επιτύχουν εξοικονομήσεις κόστους ίσες με 2,5 δισ. το έτος, με την υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

Σύμφωνα με τον κ. Χρήστου Κωνσταντίνου - Consulting Partner της Deloitte Business Solutions, τον κ. Νίκο Μπακάλη Ερευνητή Συνεργάτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και την κ. Έρη Νίκα - Senior Consultant της Deloitte Business Solutions, στην Ευρώπη ήδη διακινούνται περίπου 2 δισ. ηλεκτρονικά τιμολόγια ανάμεσα σε 2,3 εκατ. επιχειρήσεις, ενώ ηλεκτρονικούς λογαριασμούς (e-bills) λαμβάνουν επίσης 28 εκατ. χρήστες και καταναλωτές.

Το συνολικό κόστος ενός έγχαρτου τιμολογίου διαμορφώνεται στα 11,10 ευρώ, ενώ το ηλεκτρονικό τιμολόγιο διαμορφώνεται στα 4,70 ευρώ, δηλαδή η μείωση κόστους φθάνει το 57%. Ετσι με βάση τις εκτιμήσεις για περίπου 7 εκ. τιμολόγια οι ελληνικές επιχειρήσεις που εκδίδουν ηλεκτρονικά τιμολόγια εξοικονομούν περί τα 45 εκ. ευρώ ετησίως.

Για τον αποδέκτη του ηλεκτρονικού τιμολογίου η εξοικονόμηση ανά τιμολόγιο φθάνει το 62%, καθώς η μέση τιμή για το έγχαρτο διαμορφώνεται στα 17,6 ευρώ, ενώ για το ηλεκτρονικό στα 6,70 ευρώ. Η εξοικονόμηση για τους αποδέκτες των περίπου 7 εκ. τιμολογίων στη χώρα μας, που περιλαμβάνει τόσο επιχειρήσεις όσο και ελεύθερους επαγγελματίες διαμορφώνεται σε περισσότερα από 76 εκ. ευρώ.

Σύμφωνα βέβαια με τον Eltrun το συνολικό κόστος της παραδοσιακής τιμολόγησης για τις ελληνικές επιχειρήσεις, κυμαίνεται στα 3 - 4 ευρώ ανά τιμολόγιο, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να ξεπερνάει τα 5 - 7 ευρώ ανά τιμολόγιο, μεγέθη που είναι αρκετά χαμηλότερα σε σχέση με λοιπές ευρωπαϊκές χώρες.

Εντούτοις, το Eltrun, εκτιμά ότι ακόμα και με αυτά τα μειωμένα σχετικά μεγέθη κόστους της παραδοσιακής τιμολόγησης, οι ελληνικές επιχειρήσεις θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν περί τα 2,5 δισ. ετησίως.

Στην Ελλάδα η ηλεκτρονική τιμολόγηση εντείνεται, έχοντας κάνει την εμφάνισή της ήδη από το 2006, με τη θέσπιση της ΠΟΛ1049 21/03/06, η οποία καθορίζει τους όρους και προϋποθέσεις για τη «διαβίβαση, αποδοχή και αποθήκευση τιμολογίων με ηλεκτρονικά μέσα».

Ποια είναι τα οφέλη

  • Ενίσχυση ανταγωνιστικότητας.
  • Αύξηση παραγωγικότητας
  • Βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών
  • Εξοικονόμηση κόστους
  • Βελτίωση διαδικασιών
  • Επίσπευση των πληρωμών
  • Βελτίωση χρηματοροών
  • Αναβάθμιση ανθρωπίνων πόρων
  • Μείωση κατανάλωσης χαρτιού

Πού μειώνεται το κόστος

  • Στις καταχωρήσεις
  • Στα αναλώσιμα
  • Στον ανθρωποχρόνο
  • Στην επανέκδοση παραστατικών
  • Στις ταχυδρομικές αποστολές
  • Στη μεταφορά παραστατικών

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία