Οδηγίες προς τους ταξιδιώτες του καλοκαιριού από την Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ «Γνωρίστε Τα Δικαιώματά σας Ταξιδεύοντας»

Γνωρίστε τα Δικαιώματά σας ταξιδεύοντας!
 
ekpoizo_logo_F29147.jpgΤο καλοκαίρι έχει ήδη μπει, παρά τις αντίθετες προσπάθειες των καιρικών φαινομένων τις τελευταίες ημέρες...Όσοι λοιπόν κανονίζουν τις εξορμήσεις τους σε βουνό, θάλασσα, εντός ή εκτός των τειχών της όμορφης χώρας μας, καλό είναι να είναι ενήμεροι για το πώς μπορούν να αντιμετωπίσουν όλες τις μικρές αναποδιές που ενδέχεται να τύχουν στο δρόμο τους και να χαλάσουν το κέφι ή την καλή διάθεσή τους. Λοιπόν, έτοιμοι για να μείνουν και αυτές οι διακοπές αξέχαστες! Πώς προτιμάτε να ταξιδεύετε?
 

Με   αεροπλάνο
Τότε θα πρέπει να είστε ιδιαίτεροι προσεκτικοί, αλλά και ενήμεροι για τα ακόλουθα:
 

  • Αν έχετε εισιτήριο, φθάνετε την καθορισμένη ώρα, αλλά η αεροπορική σας εταιρία αρνηθεί την επιβίβασή σας, λόγω έκδοσης υπεράριθμων εισιτηρίων, έχετε δικαίωμα:
    • Αποζημίωσης από 250 ευρώ έως και 600 ευρώ, ανάλογα με τα χιλιόμετρα της πτήσης σας.
    • Επιλογής μεταξύ επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου και εναλλακτικής πτήσης.
    • Διαμονής σε ξενοδοχείο, γεύματα και αναψυκτικά.
  • Αν η πτήση σας ακυρωθεί με ευθύνη της αεροπορικής εταιρίας δικαιούστε:
    • Αποζημίωση, σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα ποσά, εκτός αν πριν το ταξίδι είχατε εγκαίρως ενημερωθεί (δύο εβδομάδες νωρίτερα) ή μετά από ενημέρωση μεταφερθήκατε σε σύντομο χρονικό διάστημα στον προορισμό σας με άλλη πτήση.
    • Διαμονή σε ξενοδοχείο, όταν μεσολαβεί διανυκτέρευση.
    • Γεύματα & αναψυκτικά.
    • Επιστροφή των χρημάτων, όταν η πτήση ματαιώνεται και η καθυστέρηση διαρκεί άνω των 5 ωρών.
    • Αν η πτήση καθυστερήσει περισσότερο των 2 ωρών έχετε δικαίωμα:
      • Διαμονής σε ξενοδοχείο (διανυκτέρευση) και μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο.
      • Επιστροφής χρημάτων, όταν η πτήση δεν πραγματοποιείται γιαv χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 5 ωρών
      • Γεύματα και αναψυκτικά.
      • Δύο δωρεάν τηλεφωνήματα ή αποστολή δύο telex ή fax ή e-mail.
  • Αν οι αποσκευές χάθηκαν ή καταστράφηκαν σε ένα αεροπορικό ταξίδι δικαιούστε: Αποζημίωση 36,38 ευρώ ανά κιλό για ταξίδι στο εξωτερικό και 11,73 ευρώ ανά κιλό για ταξίδι στο εσωτερικό, ανάλογα με το βάρος των αποσκευών σας, το οποίο σημειώνεται στο ειδικό χαρτάκι (ticket) που επικολλάται στο εισιτήριο σας.Στην περίπτωση που το περιεχόμενο των αποσκευών σας είναι μεγαλύτερης αξίας είναι προτιμότερο και ασφαλέστερο για εσάς να το δηλώσετε πριν ταξιδέψετε, ώστε σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής να αποζημιωθείτε για ό,τι έχει δηλώσει.
  • Αν κατά τη διάρκεια της πτήσης πάθετε κάποιο ατύχημα έχετε δικαίωμα:
    • Πλήρους αποζημίωσης από την αεροπορική σας εταιρία, χωρίς να έχει σημασία ο τόπος όπου σημειώθηκε το ατύχημα.
    • Σε προκαταβολές ποσών (το αργότερο μέσα σε 15 ημέρες-όχι κατωτέρο των 20.000,00 ευρώ ανά επιβάτη σε περίπτωση θανάτου) προκειμένου να καλύψετε τυχόν έξοδα, που ενδέχεται να προκύψουν.
    • Αν η ζημιά προκλήθηκε ή εν μέρει από αμέλεια του επιβάτη, η αεροπορική εταιρία ενδέχεται να περιορίσει την ευθύνη της ή και να απαλλαγεί από αυτή.
       

Με   τρένο

Και εδώ φυσικά μπορούν να συμβούν απρόοπτα...

  • Αν το ταξίδι ματαιωθεί από υπαιτιότητα του ΟΣΕ ή από ανωτέρα βία δικαιούστε:
    Την επιστροφή στο ακέραιο του αντιτίμου του εισιτηρίου ή των κομίστρων που έχουμε καταβάλλει για τις αποσκευές.
  • Αν το ταξίδι δεν πραγματοποιηθεί από επιθυμία ή υπαιτιότητα του επιβάτη έχετε δικαίωμα:
    Να ζητήσετε επιστροφή του αντιτίμου με παρακράτηση των ακολούθων ποσοστών υπέρ του ΟΣΕ:
    • 20%, αν η αίτηση επιστροφής υποβληθεί μέχρι την προηγούμενη ημέρα της αναχώρησης. 20% είναι και η παρακράτηση για τα κόμιστρα των αποσκευών.
    • 30%, αν η αίτηση υποβληθεί την ημέρα του ταξιδιού και πριν την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας.
    • 50%, μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας.
  • Αν η αμαξοστοιχία καθυστερήσει ή «καταργηθεί» (καθυστέρηση πλέον των 3 ωρών) δεν δικαιούστε να αξιώσετε αποζημίωση, όμως έχετε το δικαίωμα:
    • Να διακόψετε το ταξίδί σας και να ζητήσετε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας για το τμήμα της διαδρομής που δεν πραγματοποιήθηκε.
    • Να συνεχίσετε το ταξίδί σας με το επόμενο δρομολόγιο.
    • Να επιστρέψετε ατελώς με το πρώτο τρένο στην αφετηρία και ναv αξιώσετε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου.
  • Σε περίπτωση απώλειας ή βλάβης των αποσκευών χειρός, ο ΟΣΕ δεν φέρει ευθύνη για καταβολή αποζημίωσης, παρά μόνο όταν αποδεικνύεται υπαιτιότητά του.
    Υπάρχει ευθύνη του ΟΣΕ για τις αποσκευές που παραλαμβάνει και αποζημιώνει τους επιβάτες για μερική ή ολική απώλειά τους στην πραγματική τους αξία, όταν αποδεικνύεται και μέχρι του ποσού των 1,20 ευρώ ανά κιλό.

Με   πλοίο
Τα ταξίδια είναι απόλυτα συνυφασμένα με το καλοκαίρι, μπορούν όμως να σας ταλαιπωρήσουν, αν δεν γνωρίζετε ότι:

  • Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου δικαιούστε:
    • Ακύρωση του εισιτηρίου και επιστροφή ολόκληρου του ποσού.
    • Διαμονή στο πλοίο όλο το διάστημα καθυστέρησης και να προωθηθείτε στον προορισμό σας με το ίδιο ή το πρώτο διαθέσιμο πλοίο.
    • Διατροφή, εφόσον η καθυστέρηση εκτείνεται πέραν των 4 ωρών.
    • Να λάβετε το 25% ή το 50% του ναύλου, εφόσον φτάσατε στον προορισμό σας με καθυστέρηση μεγαλύτερη από 3 ή 6 ώρες αντίστοιχα.
    • Να λάβετε αποζημίωση διπλάσια του ναύλου, εφόσον δεν προωθηθείτε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών.
  • Αν το ταξίδι δεν πραγματοποιηθεί από δική σας υπαιτιότητα, δεν μπορείτε να διεκδικήσετε το αντίτιμο.
  • Αν το ταξίδι δεν πραγματοποιήθηκε από δική σας υπαιτιότητα, όμως ενημερώσετε έγκαιρα, δικαιούστε την επιστροφή της αξίας του εισιτηρίου στο 50%.
  • Σε περίπτωση καθυστέρησης του ταξιδιού, λόγω βλάβης ή ζημίας κατά τη διάρκεια του πλου, έχετε δικαίωμα:
    • Ακύρωσης του εισιτηρίου και επιστροφής του ναύλου για το υπολειπόμενο τμήμα διαδρομής.
    • Να λάβετε το 25% ή το 50% του ναύλου, εφόσον φτάσατε στον προορισμό σας με καθυστέρηση μεγαλύτερη από 3 έως 6 ώρες αντίστοιχα.
  • Σε περίπτωση απαγόρευσης απόπλου λόγω δυσμενών συνθηκών έχετε δικαίωμα:
    • Να τροποποιήσετε το εισιτήριο σας σχετικά με την ημερομηνία του ταξιδιού.
    • Να διαμείνετε στο πλοίο, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν.
    • Να ακυρώσετε το εισιτήριο σας και να σας επιστραφεί ο ανάλογος ναύλος.
  • Σε περίπτωση ακύρωσης του ταξιδιού με υπαιτιότητα του μεταφορέα έχετε δικαίωμα:
    • Αποζημίωσης για κάθε ζημιά, εκτός αν ενημερωθείτε  1 εβδομάδα πριν και σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου σας ή ενημερωθείτε 12 ώρες πριν και προωθηθείτε στον προορισμό σας με άλλο μέσο εντός 12 ωρών.
  • Σε περίπτωση ακύρωσης του ταξιδιού λόγω βλάβης ή ζημίας του πλοίου, έχετε δικαίωμα:
  • Είτε να συμφωνήσετε να προωθηθείτε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών, είτε να ακυρωθεί το εισιτήριο.
  • Να λάβετε τροφή και κατάλυμα, εφόσον δεν πραγματοποιηθούν τα παραπάνω.
  • Χρηματική αποζημίωση διπλάσια του ναύλου, σε περίπτωση που δεν προωθηθείτε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών.

Αποσκευές

  • Δικαιούστε να σας μεταφέρουν τις χειραποσκευές σας βάρους μέχρι 50 κιλών, χωρίς ιδιαίτερο ναύλο.
  • Ο μεταφορέας ευθύνεται για τη φθορά ή την απώλεια τωνv αποσκευών εντός του πλοίου, εφόσον αυτές παραδίδονται για φύλαξη και εκδίδεται σχετική απόδειξη.
  • Στο ταξίδι με το πλοίο ειδικότερα να προσέξουμε τις αισχροκέρδειες, οι οποίες παρατηρούνται ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες στα κυλικεία των πλοίων....Σας γνωρίζουμε ότι τα εν λόγω κυλικεία υποχρεούνται, σύμφωνα με τον Αγορανομικό Κώδικα, ο οποίος έχει εκδοθεί από το Υπουργείο Ανάπτυξης, να τηρούν τις ακόλουθες τιμές:
    • Νερό 0,5L    0,50€
    • Τοστ με τυρί και ζαμπόν    1,80€
    • Σάντουιτς με τυρί και ζαμπόν    1,70€
    • Ελληνικός Καφές    1,60€
    • Στιγμιαίος Καφές    1,70€
    • Esresso    1,70€
    • Καφές Φραπέ    1,70€
    • Τσάι    1,60€

Σε περίπτωση που έχετε κλείσει δωμάτιο σε ξενοδοχείο πρέπει να γνωρίζετε ότι:

  • Οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα.
  • Πρέπει να αναγράφονται σε κάθε δωμάτιο.
  • Θα πρέπει να τηρούνται όλες οι διαφημιζόμενες παροχές, όπως και να προσφέρεται ό,τι ακριβώς ζητήσατε και συμφωνήθηκε, ανάλογα με τις δυνατότητες του ξενοδοχείου και του δωματίου (απόσταση από τη θάλασσα, θέα, κλιματισμός, τηλεόραση, cd player, πρωινό κλπ).
    Ο ξενοδόχος δικαιούται να σας ζητήσει προκαταβολή ως το 25% της τιμής του δωματίου (προαιρετικά).
  • Η προκαταβολή χάνεται σε περίπτωση που ματαιώσετε ή αναβάλετε το ταξίδι και δεν έχετε ενημερώσει εγκαίρως τον ξενοδόχο (τουλάχιστον 21 ημέρες πριν), διαφορετικά υποχρεούται να επιστρέψει τα χρήματα.
  • Σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε το δωμάτιο λιγότερες από τις συμφωνηθείσες ημέρες, αν ειδοποιήσετε εγκαίρως τον ξενοδόχο, δεν έχετε καμία επιβάρυνση, διαφορετικά, αναγκάζεστε να καταβάλετε το 50% της τιμής που αρχικά είχατε συμφωνήσει.
  • Για να κατοχυρωθείτε, θα πρέπει ο ξενοδόχος να σας απαντήσει με fax ή με e-mail μέσα σε 3 ημέρες ότι αποδέχεται την παραγγελία σας.
  • Στην περίπτωση που δεν υπάρχει έγγραφη απάντηση ή άλλη απόδειξη της κράτησης, αυτή θεωρείται ότι έγινε μια ημέρα και ανανεώνεται καθημερινά σιωπηρώς (εφόσον κανείς πελάτης - ξενοδόχος δεν δηλώνει το αντίθετο).
  • Εγκαταλείπετε το δωμάτιο ως τις 12 το μεσημέρι, ενώ αν παραμείνετε έως τις 6 το απόγευμα, θα επιβαρυνθείτε με το 50% της τιμής.
  • Η χρέωση των τηλεφωνημάτων από το ξενοδοχείο είναι ελεύθερη.
  • Αν πρόκειται για ενοικιαζόμενα δωμάτια προσέξτε τα ακόλουθα:
    • Να φέρουν το ειδικό σήμα του ΕΟΤ.
    • Να έχουν τον στοιχειώδη εξοπλισμό ενός σπιτιού (ψυγείο, κουζίνα, σκευή).
    • Να έχουν σωστό φωτισμό.
    • Να είναι καθαρά και να παρέχονται σεντόνια και πετσέτες.
    • Οι τιμές και εδώ διαμορφώνονται ελεύθερα, αλλά αναγράφονται υποχρεωτικά στα δωμάτια. 
    • Να έχουν σωστό φωτισμό.
    • Να είναι καθαρά και να παρέχονται σεντόνια και πετσέτες.
    • Οι τιμές και εδώ διαμορφώνονται ελεύθερα, αλλά αναγράφονται υποχρεωτικά στα δωμάτια. 
Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε οποιοδήποτε πρόβλημα, μπορείτε να απευθυνθείτε:
  • Στις κατά τόπους Νομαρχίες.
  • Στην ΕΚΠΟΙΖΩ.
  • Στο 1520, Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (ΥΠΟΙΑΝ).
  • Στα Γραφεία της Τουριστικής Αστυνομίας.

Έχετε όλα αυτά στο νου σας.... Καλό Καλοκαίρι & Καλό σας Ταξίδι!

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία