Σε διαρκή ευφορία παραμένει η διαδικτυακή διαφήμιση

search_engines_F7617.jpgΣημαντική αύξηση της online διαφήμισης στην ελληνική αγορά αναμένεται στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, αφού η ανάκαμψη που καταγράφεται διεθνώς στον ευρύτερο χώρο, στο πρώτο τρίμηνο του 2010, επηρεάζει και την πορεία του συγκεκριμένου τομέα, ο οποίος επισημαίνεται ότι στο διάστημα της κρίσης που προηγήθηκε στις ξένες αγορές, δεν παρουσίασε ποτέ κάμψη.

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Strategy Analytics, η παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη στο διαδίκτυο στο πρώτο τρίμηνο του 2010, διευρύνθηκε σημαντικά σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.

Αντίθετα σε ό,τι αφορά τα μεγέθη του τριμήνου που προηγήθηκε -τέταρτο τρίμηνο του 2009- προκύπτει κάμψη, λόγω κυρίως της εποχικότητας, αφού όπως είναι γνωστό τα διαφημιστικά έσοδα του 4ου τριμήνου του έτους είναι πάντοτε ιδιαίτερα ενισχυμένα, λόγω των εορτών των Χριστουγέννων.

Ειδικότερα και όσον αφορά τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2010 η εταιρεία κάνει λόγο για αύξηση κατά 15,5%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2009, και ποσό που ανέρχεται περί τα 17 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η online προβολή

Ειδικότερα και όσον αφορά τα επιμέρους τμήματα διαδικτυακής διαφήμισης, η προβολή μέσω μηχανών αναζήτησης συνεχίζει να αποτελεί τον πλέον δημοφιλή τρόπο, αφού η διαφημιστική δαπάνη στην κατηγορία αυτή, συνεχίζει να αποτελεί το 49% της συνολικής δαπάνης στο ίντερνετ.

Σε ό,τι αφορά τις άλλες κατηγορίες, μεγάλο τμήμα της online δαπάνης, περί το 37%, πηγαίνει στα display ads -τον δημοφιλέστερο ίσως τρόπο διαδικτυακής διαφήμισης στη χώρα μας- ενώ αρκετά μικρότερα μερίδια συγκεντρώνουν τα classifieds, το lead generation και το email.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τα διαφημιστικά έσοδα από τις μηχανές αναζήτησης, έναν τομέα ο οποίος αναπτύσσεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια -χάρη στις κινήσεις και τα πακέτα που παρέχουν στους διαφημιζομένους σε παγκόσμια κλίμακα, οι ίδιες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο-, αδιαμφισβήτητη παραμένει η κυριαρχία της Google. Συγκεκριμένα, ποσοστό περίπου 70% της διαφημιστικής δαπάνης στις μηχανές αναζήτησης πηγαίνει στην Google, ενώ ακολουθεί η Yahoo! με 6%, η Microsoft με 5%, η Yahoo! Japan με 4% και η IAC με 3%.

Το προσεχές διάστημα

Ιδιαίτερα θετικές εξάλλου είναι οι προοπτικές για το χώρο και στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ στο κλείσιμο του 2010, η διαδικτυακή διαφημιστική δαπάνη αναμένεται να παρουσιάσει αύξηση 17%.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία -τα οποία έχουν αναθεωρηθεί προς τα επάνω, αφού οι διεθνείς αγορές ανακάμπτουν ταχύτατα- η διαφημιστική δαπάνη στο διαδίκτυο, αναμένεται να κινηθεί σε ένα ποσό της τάξεως των 65 δισεκατομμυρίων ευρώ, πράγμα που θα καταστήσει το ίντερνετ ως τον τρίτο σε μέγεθος δίαυλο προβολής.

Στην Ελλάδα

Η γενικότερη κατάσταση της ελληνικής οικονομίας επηρεάζει αναπόφευκτα τη διαφημιστική προβολή σε όλα τα μέσα. Στο διαδίκτυο, όπως προκύπτει από τις μέχρι τώρα πληροφορίες, το πρόσημο της μεταβολής από έτος σε έτος, παραμένει θετικό.

Σε επίπεδο 2009 καταγράφηκε αύξηση 42%, αυτό ωστόσο, συμβαίνει και εξαιτίας του ότι η ελληνική αγορά βρίσκεται ακόμη στη φάση της ανάπτυξης, πράγμα που σημαίνει ότι τα μεγέθη της δαπάνης όσο και των εσόδων, είναι σημαντικά χαμηλότερα σε σχέση με το μέγεθος των άλλων διαύλων επικοινωνίας, αλλά και των Μέσων Ενημέρωσης. Ενδεικτική είναι η εικόνα στις διαδικτυακές δραστηριότητες της τηλεόρασης του πλέον ισχυρού από πλευράς εσόδων, μέσου.

Στην τηλεόραση, τον τελευταίο καιρό υπήρξε κινητικότητα όσον αφορά τις επενδύσεις σε υποδομές στο διαδίκτυο, τα έσοδα ωστόσο από διαφήμιση, που ήρθαν από το δίαυλο του διαδικτύου δεν ξεπέρασαν σε καμία περίπτωση το ύψος των επενδύσεων. Το γεγονός αυτό κάνει τους παρόχους οπτικοακουστικού περιεχομένου σκεπτικούς.

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία