Ανάκαμψη στην αγορά προϊόντων Πληροφορικής για το 4ο τρίμηνο του 2009

 notebooks2_F16522.jpg
Τη χαμένη, ελέω κρίσης, τιμή του κλάδου των προϊόντων τεχνολογίας έσωσε το 2009 η πληροφορική, η οποία, χάρη σε ένα πολύ καλό τέταρτο τρίμηνο, κατάφερε να προσδώσει θετικό πρόσημο στο σύνολο της αγοράς τον περασμένο χρόνο. Χάρη στις κυβερνητικές επιδοτήσεις για την «Ψηφιακή Τάξη», ο τομέας των προϊόντων πληροφορικής βοήθησε συνολικά την αγορά να καταστεί θετική για πρώτη φορά το 2009, σύμφωνα με έρευνα της GfK TEMAX.

Αναλυτικά, σύμφωνα με την έρευνα, το τέταρτο τρίμηνο του 2009 είναι το πρώτο τρίμηνο της περασμένης χρήσης που παρουσιάζει θετική τάση σε αξία, 2,4% και σε όγκο 7,3%, ταυτόχρονα. Οι συντάκτες της μελέτης τονίζουν ότι πρόκειται για το δεύτερο συνεχές τρίμηνο που μπορεί κανείς να εντοπίσει σημάδια ανάκαμψης της αγοράς, τα οποία, ωστόσο, χαρακτηρίζονται μάλλον αδύναμα και ευάλωτα ακόμη. Το θετικό αποτέλεσμα της αγοράς οφείλεται κυρίως στον τομέα των προϊόντων πληροφορικής, ο οποίος παρουσιάζει μία αύξηση στην αξία της τάξεως του 35,3% έναντι του τέταρτου τριμήνου 2008. Στον αντίποδα, για μία φορά, ο τομέας των ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων παρουσιάζει τη χειρότερη απόδοση μεταξύ όλων των τομέων με μείωση στο τέταρτο τρίμηνο 2009, της τάξεως του -16,1% έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2008. Ωστόσο, ακόμη και αυτό το αρνητικό αποτέλεσμα είναι ένα σημάδι ανάκαμψης σε σχέση με τα προηγούμενα τρία τρίμηνα, αφού ο τομέας παρουσίαζε μείωση κατά περισσότερο από 23% ανά τρίμηνο, όπως παρατηρεί η μελέτη.

Τηλεπικοινωνίες

Ο Δεκέμβριος αποδείχτηκε σωτήριος μήνας για τον κλάδο, με τις πωλήσεις κινητών τηλεφώνων να είναι σχεδόν διπλάσιες από τον μέσο όρο των μηνιαίων πωλήσεων, γεγονός που έσωσε τον τομέα από μεγάλη πτώση. Ο συγκεκριμένος κλάδος το τέταρτο τρίμηνο του 2009 είχε μείωση σε αξία μόνο κατά -2,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τέταρτο τρίμηνο 2008 και με «έξυπνα τηλέφωνα» (smartphones) να έχουν για μία ακόμη φορά σημαντική ανάπτυξη με τριψήφιο ποσοστό ανόδου.

Προϊόντα Πληροφορικής

Οι κυβερνητικές επιδοτήσεις και συγκεκριμένα αυτές για την «Ψηφιακή Τάξη», σύμφωνα με την έρευνα, ενίσχυσαν την υποκατηγορία των φορητών υπολογιστών, με την υποκατηγορία των φορητών υπολογιστών να αυξάνεται σε αξία κατά 62,6%, κάνοντας το σύνολο της αγοράς θετικό. Περαιτέρω, οι παιχνιδομηχανές εξακολουθούν να επιδεικνύουν διψήφιο αριθμό ανάπτυξης.

Οι αλλαγές στις συνήθειες ψυχαγωγίας του ελληνικού πληθυσμού λόγω της κρίσης, που τους έκανε να παραμείνουν περισσότερο στο σπίτι, είναι ένας από τους βασικούς λόγους αυτής της ανάπτυξης.

Στα φωτογραφικά είδη οι ψηφιακές κορνίζες και οι DSLR συνεχίζουν να τονώνουν την αγορά. Συγκεκριμένα, η ψηφιακή κορνίζα κατάφερε να αναδειχθεί σαν το νέο «gadget» για το ελληνικό νοικοκυριό, ενώ η θετική τάση των DSLR επιβραδύνει τη μείωση των compact ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών, με το σύνολο της κατηγορίας να μειώνεται μόνο κατά -4,3%.

Στα είδη γραφείου και τα πολυμηχανήματα (MFDs) και οι εκτυπωτές συνεχίζουν να παρουσιάζουν διψήφια μείωση. Οπως προκύπτει από την έρευνα, οι εκτυπωτές έπεσαν σε ποσοστό διπλάσιο από ό,τι τα MFDs, αλλά αυτό που είναι αρκετά εντυπωσιακό είναι αυτή ακριβώς η αρνητική τάση των MFDs, η οποία έρχεται σε αντίθεση με τη θετική τάση των φορητών υπολογιστών.

Ηλεκτρονικά

Σύμφωνα με τη μελέτη, ο τομέας των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών είναι αυτός με τη δεύτερη χειρότερη απόδοση αυτού του τριμήνου (-12,4%), ενώ οι τομείς των μεγάλων οικιακών συσκευών, των τηλεπικοινωνιών και των μικρών οικιακών συσκευών παρουσίασαν σχετικά καλύτερες αποδόσεις σε σύγκριση με τους προαναφερόμενους τομείς αν και εξακολουθούν να καταγράφουν μείωση της τάξης του -0,7%, -2,3% και -3,6% αντίστοιχα.

Η αγορά εξακολουθεί να κυριαρχείται από πολλές προσφορές τιμών και την προώθηση των μοντέλων με χαμηλή αξία, συμπιέζοντας την αξία της αγοράς επιπρόσθετα με οποιοδήποτε άλλο αποτέλεσμα έχει προκαλέσει η κρίση.

Ταυτότητα της Έρευνας

Το GfK TEMAX είναι ένας δείκτης μέτρησης που αναπτύχθηκε από την GfK Retail & Technology για να ακολουθήσει τις αγορές τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών. Τα συμπεράσματα είναι βασισμένα στις έρευνες που πραγματοποιούνται από το δείγμα της GfK Retail & Technology.

Δελτίο Τύπου - Αποτελέσματα της GfK TEMAX Ελλάδα για το 4ο τρίμηνο του 2009

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία