Οικονομία κλήσεων με το «Σύζευξις»

Με εγκύκλιό τους προς όλα τα υπουργεία και, πρακτικά, το σύνολο της Δημόσιας Διοίκησης, οι υπουργοί Εσωτερικών Γ. Ραγκούσης και Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου υποδεικνύουν το προφανές. Αντί, δηλαδή, οι δημόσιες υπηρεσίες να πληρώνουν... χρυσά τις τηλεφωνικές συνδιαλέξεις και την πρόσβαση στο διαδίκτυο, δεν έχουν παρά να συνδεθούν με το «Σύζευξις» και να κάνουν χρήση των ίδιων υπηρεσιών με σημαντικά χαμηλότερο κόστος ή ακόμα και δωρεάν.

Σε μια προσπάθεια ελέγχου των εξόδων, οι δύο υπουργοί ζητούν από τους φορείς που έχουν ήδη συνδεθεί με το δίκτυο, αλλά παράλληλα έχουν και συνδρομές σε εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας, να ξεκινήσουν τις απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου το σύνολο των τηλεπικοινωνιακών τους αναγκών να εξυπηρετείται από το «Σύζευξις».

Το ενδιαφέρον είναι πως εγκύκλιος με παρόμοιο περιεχόμενο είχε εκδοθεί από τα αρμόδια υπουργεία τον Μάρτιο του 2009. Σύμφωνα με δηλώσεις του Γ. Ραγκούση στη Βουλή, παρατάθηκε στο παρά πέντε και για ένα χρόνο η λειτουργία του δικτύου, καθώς η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε δρομολογήσει εγκαίρως τις διαδικασίες για την προκήρυξη νέου διαγωνισμού. Την ευθύνη λειτουργίας του δικτύου έχουν σήμερα ο ΟΤΕ και η Forthnet, που εξυπηρετούν συνολικά 4.600 εγκαταστάσεις του Δημοσίου.

Το «Σύζευξις» έχει συναντήσει όλα τα προβλήματα που θα περίμενε κανείς. Ο πρώτος διαγωνισμός προκηρύχθηκε το 2002 αλλά χρειάστηκε να μεσολαβήσουν 4 χρόνια ενστάσεων, αναβολών και προσφυγών για να ξεκινήσει η λειτουργία του δικτύου. Η αποτελεσματικότητα του «Σύζευξις» στη μείωση των εξόδων υποστηρίζεται από τους αριθμούς. Σε τυχαίο δείγμα 80 φορέων είχε διαπιστωθεί πως οι δαπάνες για τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες μειώνονται κατά 43-50%, ανάλογα με τον βαθμό χρήσης του δικτύου.

Εκτός του «Σύζευξις» οι Γ. Ραγκούσης και Γ. Παπακωνσταντίνου ενημερώνουν τα υπουργεία πως ξεκινά καταγραφή του συνόλου των λογαριασμών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, οι οποίοι θα καταχωρίζονται σε ειδικό πληροφοριακό σύστημα. Στόχος είναι να υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για τα έξοδα του Δημοσίου που αφορούν την πρόσβαση των υπηρεσιών του στο διαδίκτυο και τη φωνητική τηλεφωνία.

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία