Κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης των αυτοκινήτων 2009, τα νέα τέλη κυκλοφορίας

aytokinito_F16529.jpgΚαταργείται το μέτρο της απόσυρσης των Ι.Χ. αυτοκινήτων, καθώς και του πράσινου δακτυλίου, ενώ τροποποιούνται τα περιβαλλοντικά τέλη με «κερδισμένους» όσους έχουν Ι.Χ. μέχρι και 1.357 κ.εκ. και μεγάλους «χαμένους» τους ιδιοκτήτες οχημάτων άνω των 1.358 κ.εκ.

Οι νέες αυτές ρυθμίσεις, όπως επεσήμαναν ο υπουργός Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου και η υπουργός Περιβάλλοντος, Τ. Μπιρμπίλη, ισχύουν με την υπογραφή της σχετικής Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου η οποία δημοσιέυτηκε σε ΦΕΚ. Δείτε αναλυτικά τι προβλέπει το ΦΕΚ για την κατάργηση της απόσυρσης των αυτοκινήτων και τα νέα τέλη κυκλοφορίας για το 2010.

Ο κ. Παπακωνσταντίνου, ο οποίος αναφέρθηκε ειδικότερα στο μέτρο της απόσυρσης, υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι «η κυβέρνηση έκρινε πως έπρεπε να καταργηθεί για τρεις κυρίως λόγους:

α) δεν έχει κανένα περιβαλλοντικό νόημα

β) δεν έχουμε εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία

γ) έχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος, καθώς ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ που είναι προτιμότερο να χρησιμοποιηθούν για κάποιο άλλο σκοπό».

Θα πρέπει βέβαια να αναφερθεί ότι κατέστησε σαφές πως «όσοι έχουν προχωρήσει στις σχετικές διαδικασίες για την απόσυρση των οχημάτων τους θα αποζημιωθούν κανονικά, με βάση το προηγούμενο καθεστώς».

Μάλιστα διευκρίνισε ότι οι εν λόγω ιδιοκτήτες Ι.Χ. θα έχουν τη δυνατότητα είτε να λάβουν ολόκληρο το ποσό του κινήτρου, δηλαδή τα 1.000 ευρώ, ή εφόσον το επιθυμούν να λάβουν το μισό ποσό (500 ευρώ) και δυο κάρτες απεριορίστων διαδρομών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

«Πράσινα» τέλη

Η υπουργός Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη, επεσήμανε ότι με τη νέα ρύθμιση «αντιστρέφεται η λογική υπολογισμού των νέων τελών, έτσι ώστε τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα, που αντιστοιχούν σε χαμηλότερες εισοδηματικά τάξεις, να επιβαρύνονται λιγότερο και, αντίθετα, τα μεγάλου κυβισμού που είναι και ενεργοβόρα να επιβαρύνονται περισσότερο».

Συγκεκριμένα, η κα Μπιρμπίλη ανέφερε ότι με την προηγούμενη πράξη Σουφλιά για τον υπολογισμό των νέων τελών κυκλοφορίας προσετέθη στα υφιστάμενα τέλη κυκλοφορίας ένα σταθερό ποσό στις τρεις κατηγορίες Β (2000 - 2004), Γ (1996 - 2000), Δ (πριν από το 1996) των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας, ασχέτως κυβισμού, ενώ μειώθηκαν ελαφρά τα τέλη για την κατηγορία Α (που κυκλοφορήσαν από το 2005 και μετά).


«Πράσινος» δακτύλιος

Η κα Μπιρμπίλη υπογράμμισε επίσης ότι ο «πράσινος» δακτύλιος καταργείται γιατί η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αθήνα πρέπει να είναι ενταγμένη σε ένα μακροπρόθεσμο στρατηγικό πλαίσιο αλλαγής της νοοτροπίας και, ταυτόχρονα, αποθάρρυνσης της χρήσης του αυτοκινήτου προς όφελος άλλων τρόπων μεταφοράς φιλικών προς το περιβάλλον και την πόλη.


Πίνακας Τελών Κυκλοφορίας

Τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας 2010 για τα επιβατικά αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης (βάσει κυβισμού και επιβάρυνσης κινητήρα)


<301301-785786-1.3571.358-1.9281.929-2.357>2357
Α (2005...)02894184428562
Β (2000-2004)3563137252521680
Γ (1996-2000)5179162302596780
Δ (πριν το 1996)6896187352671880
ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ ΜΕΛΗ1846112       202       446   580

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία