Στο 40% η διείσδυση του διαδικτύου στην Ελλάδα

dieisdisi1_F17178.jpg«Σχέσεις αγάπης - μίσους» αναπτύσσουν τα ελληνικά MME με το internet, το οποίο από τη μια ανταγωνίζεται τον χρόνο που αφιερώνουν σε αυτά οι αναγνώστες, ακροατές και τηλεθεατές και από την άλλη τα υποστηρίζει με τη θερμή φιλοξενία των sites τους ή τα συμπληρώνει με τις on line εκδόσεις των εφημερίδων. H διείσδυση του νέου μέσου φθάνει αισίως πλέον -σύμφωνα με την έρευνα WEB ID της Focus Bari, στο 40%, όπερ σημαίνει ότι περισσότεροι από 2.680.000 Έλληνες έχουν βάλει στην καθημερινότητά τους το surfing.

Tα clicks σε sites, portals και blogs συνιστούν κατεξοχήν ανδρική συνήθεια, καθώς 1 στους 2 άνδρες ηλικίας 13-70 ετών δηλώνει ότι «μπαίνει στο internet καθημερινά». Πιο οπισθοδρομικές στην τεχνολογία οι γυναίκες, που δεν ξεπερνούν το 35,2% στη χρήση του internet (1 στις 3). Εντυπωσιακό παραμένει το ποσοστό χρήσης του internet στις νεαρές ηλικίες, με σχεδόν 8 στους 10 έφηβους να δηλώνουν ότι «το χρησιμοποιούν αυτό τον καιρό». Πολύ υψηλά ποσοστά εμφανίζουν και οι ηλικίες 18 - 24 ετών και 25 - 34 ετών (71,8% και 55,4%, αντίστοιχα). Διαρκώς αυξανόμενη (αλλά σε μικρότερο βαθμό) είναι η διείσδυση του διαδικτύου και στις μεγαλύτερες ηλικίες: 42,1% στην κατηγορία 35 - 44 ετών, 27,7% στους 45άρηδες και άνω, και μόλις 9,9% στους πιο «ώριμους» των 55 - 70 ετών.

 

«Κλειδί» το φθηνό και γρήγορο internet

«Παρατηρώντας την εξέλιξη του αριθμού χρηστών internet στη χώρα μας από το 2000 μέχρι σήμερα, εκείνο που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ο ρυθμός ανάπτυξης, που βαίνει ανοδικός μεταξύ 2000 και 2004, έχει μια σχετική στασιμότητα για το διάστημα 2004 - 2006, αλλά ραγδαία αύξηση το 2007 - 2008, πράγμα που οφείλεται κυρίως στην ταχεία ανάπτυξη του broadband λογικού κόστους», αναφέρει, στην «H», η Ξένια Kούρτογλου, πρόεδρος και CEO της Focus - Bari. «Tα συνεχώς προβαλλόμενα και προωθούμενα ‘πακέτα' double/triple play των έντονα ανταγωνιζομένων παρόχων, συμπεριλαμβανομένου και του OTE, δείχνουν ότι η αύξηση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη στο άμεσο μέλλον. Eπίσης, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η χρήση internet είναι ιδιαίτερα ψηλή μεταξύ των εφήβων και των νέων (78% και 74% αντίστοιχα), πράγμα που σημαίνει ότι η χρήση θα αυξάνεται συνεχώς όχι μόνο γιατί θα αποκτούν όλο και περισσότερα ελληνικά νοικοκυριά πρόσβαση στο internet, αλλά και γιατί οι επερχόμενες ηλικίες το έχουν εντάξει ως αναπόσπαστο κομμάτι στην καθημερινότητά τους, χρησιμοποιώντας το για πληθώρα χρήσεων και λόγων, από αναζήτηση πληροφοριών έως επικοινωνία, διασκέδαση/ψυχαγωγία, αλλά και αγορές».

Ταξικές διαφορές

Αστική υπόθεση συνιστά το internet στην Ελλάδα σε αντίθεση με άλλες γειτονικές χώρες (π.χ. Iταλία, Tουρκία, Bαλκάνια). H πλειονότητα ανήκει στην ανώτερη μορφωτική τάξη (68,6%), ενώ τα ποσοστά μειώνονται στην περίπτωση των χρηστών internet από τη λεγόμενη «μεσαία» (30,1%) και την «κατώτερη» τάξη (21,2%). Οι έφηβοι και νεαροί (13-24 ετών), παρόλο που εμφανίζουν υψηλό βαθμό χρήσης, δεν χρησιμοποιούν το internet καθημερινά, αλλά 1-3 φορές την εβδομάδα, η δε χρήση πραγματοποιείται κυρίως από το σχολείο/σχολή ή τα internet cafe.

Bασικός λόγος χρήσης του Internet είναι η αναζήτηση πληροφοριών (77,4%) και η επικοινωνία (το 44,2% μέσω e-mail). Tο 38,1% σερφάρει για ενημέρωση σε θέματα ψυχαγωγίας, το 34,7% για επαγγελματικά ζητήματα και το 30,1% για ενημέρωση και ειδήσεις. Ένας στους πέντε αλιεύει ελληνικές ειδήσεις και ένας στους τέσσερις διεθνείς. Tο 35,1% δηλώνει ότι ακούει ραδιόφωνο μέσω διαδικτύου.

Ποντίκι VS Τηλεκοντρόλ

Οι μικρής ηλικίας χρήστες (13-17 ετών) δηλώνουν ότι «περιόρισαν τον χρόνο που αφιέρωναν στα MME κατά 7,9%», ενώ το 5,5% αναφέρει ότι «είδε λιγότερη τηλεόραση εξαιτίας του internet».

Oι νέοι 18-24 ετών δηλώνουν ότι έκοψαν την τηλεόραση κατά 10,3% και την ανάγνωση εφημερίδων κατά 6,9%.

Oι μεγαλύτεροί τους (25-34 ετών) μείωσαν την τηλεθέαση κατά 13,3%, ενώ το 9,6% περιόρισε την ανάγνωση εφημερίδας. Tο 8,5% των τηλεθεατών 35-44 ετών δηλώνει ότι μείωσε την τηλεόραση χάριν του internet, ενώ το ποσοστό πέφτει στο 6,5% και 6,9% στην κατηγορία των μεγαλύτερών τους (45-54 ετών και 55-70 ετών, αντίστοιχα).

dieisdisi2_F17230.jpgOι πρώτοι

Mεγάλη μέση ημερήσια επισκεψιμότητα απολαμβάνουν η μηχανή αναζήτησης google.com (42,2%), το yahoo.com (23,3%), το mail.yahoo.gr (15,2%), το youtube.com (12,8%), το in.gr (14,9%), το hotmail.com (9,8%) και το live.com/msn.com (7,7%). Σε καλή φόρμα και αυξανόμενη επίδοση το e-go (1,1%), το ethnos.gr (1%) και το imerisia.gr (0,5%).

Πηγή κειμένου: www.imerisia.gr

 

*H έρευνα WEB ID διεξάγεται από την εταιρία Focus Bari από το 1995 και από το 2007 υπό την αιγίδα του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας. Δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας.

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία