Συναντήσεις για τα προβλήματα σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τη νησιωτική Ελλάδα

Στο περιθώριο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, πραγματοποιήθηκαν, την Παρασκευή 05 Σεπτεμβρίου, δύο συναντήσεις, προκειμένου να συζητηθεί το πρόβλημα διασύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τη νησιωτική Ελλάδα και να καθορισθεί ενιαία στρατηγική όσον αφορά στην αντιμετώπισή του.

Η πρώτη συνάντηση έλαβε χώρα στην αίθουσα συνεδριάσεων του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ) με τη συμμετοχή εκπροσώπων των Επιμελητηρίων Χίου, Σάμου, Λέσβου και Κυκλάδων και πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια της μεγάλης δημοσιότητας και απήχησης που γνώρισε έρευνα με θέμα την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου που εκπόνησε για λογαριασμό του ΕΒΕΘ η εταιρία δημοσκοπήσεων Palmos Analysis.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ κ. Μπακατσέλος, η έρευνα αυτή απεστάλη - μεταξύ άλλων - και στον πρωθυπουργό κ. Κώστα Καραμανλή, ο οποίος κάλεσε τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας να ασχοληθεί άμεσα με το θέμα.

Σύμφωνα με τα όσα καταδεικνύει η έρευνα, το 52% των επιχειρήσεων θεωρεί ότι η έλλειψη ακτοπλοϊκής σύνδεσης επηρεάζει έντονα την τουριστική κίνηση της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας γενικότερα, ενώ το 78% εκτιμά ότι η υφιστάμενη κατάσταση επηρεάζει σημαντικά την οικονομική ζωή της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής. Όπως ανακοίνωσε, άλλωστε, ο υπεύθυνος της εταιρίας Palmos Analysis, στη σχετική εισήγηση του, μόνο το 5% κρίνει την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου «πολύ ικανοποιητική», ενώ το 13% «καθόλου ικανοποιητική» και το 52% «λίγο ικανοποιητική», ενώ τα κυριότερα προβλήματα που εντοπίζονται είναι τα ανεπαρκή δρομολόγια, η έλλειψη αρκετών προορισμών, η μεγάλη ηλικία των πλοίων και η μεγάλη διάρκεια των δρομολογίων.

Στη σύσκεψη, συμφωνήθηκε, μεταξύ άλλων, η καταγραφή - μέσα από έρευνες και μελέτες - των αναγκών της επιχειρηματικής κοινότητας των νησιών του Αιγαίου και τα δυνητικά οφέλη που θα προκύψουν από τη βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσής τους με τη Θεσσαλονίκη. Αποφασίστηκε δε να πραγματοποιηθεί έρευνα σε κάθε νησί, με πρωτοβουλία των τοπικών Επιμελητηρίων, η οποία θα αποτυπώνει τους όγκους των εμπορευμάτων - από και προς τη Θεσσαλονίκη - τα οποία θα μεταφέρονται στην περίπτωση της ενίσχυσης των ατμοπλοϊκών γραμμών. Την έρευνα αυτή θα ακολουθήσει μελέτη, η οποία θα καταγράψει με ακρίβεια τα κόστη και τα οφέλη της  ενδεχόμενης αύξησης των δρομολογίων, ενώ αποφασίστηκε η από κοινού ανάληψη δράσης προς την επίλυση του προβλήματος. Στην σχετική ατζέντα των Επιμελητηρίων περιλαμβάνονται συναντήσεις τόσο με τους αρμόδιους υπουργούς, όσο και με τους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών εταιριών.

LEONARDOS_F4024.JPGΤο απόγευμα της ίδιας ημέρας, στην αίθουσα συσκέψεων του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), πραγματοποιήθηκε συνάντηση των Επιμελητηρίων Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου, Λασιθίου, Δωδεκανήσου, Κυκλάδων, Σάμου, Χίου Λέσβου και των τριών της Θεσσαλονίκης (Ε.Ε.Θ., Β.Ε.Θ., Ε.Β.Ε.Θ.), αλλά και εκπροσώπων επαγγελματικών και τουριστικών φορέων της Θεσσαλονίκης.

Αποτέλεσμα της συνάντησης αυτής ήταν η υπογραφή σχετικού ψηφίσματος, το οποίο απευθύνθηκε προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, ζητώντας  τη δρομολόγηση αξιόπλοων, σύγχρονων, γρήγορων και ασφαλών πλοίων, που θα ακολουθούν συγκεκριμένες, και ει δυνατόν, επιχορηγούμενες διαδρομές, προκειμένου να αντιμετωπισθεί το ολοένα αυξανόμενο πρόβλημα που αγγίζει πλέον πολλούς και σημαντικούς κλάδους.

Οι σημαντικότατες πτυχές και λεπτομέρειες του ψηφίσματος θα συζητηθούν, από κοντά πλέον, σε συνάντηση που προγραμματίζεται μεταξύ των Επιμελητηρίων και του Υπουργού σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Γενικά, οι εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων έδωσαν ιδιαίτερη σημασία στο άνοιγμα προς το Βορρά, εκτιμώντας πως τα οφέλη θα είναι πολλαπλασιαστικά -εφόσον υπάρξει καλή ακτοπλοϊκή συγκοινωνία - καθώς Βούλγαροι τουρίστες θα επιλέγουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για να μεταβούν στα νησιά του Αιγαίου.

Στις παραπάνω συναντήσεις, το Επιμελητήριο Κυκλάδων εκπροσώπησε ο Β' αντιπρόεδρος του, κ. Λεονάρδος Ρούσσος, ο οποίος εξέφρασε την συμπαράστασή του Επιμελητηρίου στις προσπάθειες αυτές και συνυπόγραψε το ψήφισμα.

Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία