ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ / ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ/ΘΕΣΕΙΣ

21/01/2022, Παρατηρήσεις του Επιμελητηρίου Κυκλάδων στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο

Αποστολή προς την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος των παρατηρήσεων του Επιμελητηρίου Κυκλάδων πάνω στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο

23/01/2022 πηγή: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΥΚΛΑΔΩΝ


Παρατηρήσεις στο Νέο Αναπτυξιακό Νόμο»

Ερμούπολη 21 Ιανουαρίου 2022

Αρ. πρωτ. 542

Προς:

κ. Ιωάννη Χατζηθεοδοσίου

Πρόεδρο Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων

Email: president@uhc.gr

 

Θέμα: «Παρατηρήσεις στο Νέο Αναπτυξιακό Νόμο»

Αγαπητέ κύριε Πρόεδρε,

Σε συνέχεια της από 18 Ιανουαρίου πρόσκλησής σας για υποβολή παρατηρήσεών μας επί του νέου Αναπτυξιακού Νόμου, θεωρούμε ότι έχει γίνει μια πραγματικά καλή δουλειά στη σύνταξη του σχεδίου και ότι ο καθορισμός συγκεκριμένων προθεσμιών στη διαδικασία αξιολόγησης, θα συμβάλλει αρκετά στην αποτελεσματικότητα του.

Θα θέλαμε ωστόσο να κάνουμε τις παρακάτω επισημάνσεις, ευελπιστώντας ότι θα γίνουν αποδεκτές:

  1. Θεωρούμε ότι και οι ατομικές επιχειρήσεις θα έπρεπε να είναι δυνητικοί δικαιούχοι των ενισχύσεων του νόμου. Στο άρθρο 15 προβλέπεται ειδική κατηγορία με ελάχιστο ύψος επιλέξιμου κόστους του επενδυτικού σχεδίου, τις 50.000 ευρώ, στην οποία θα μπορούσαν να ενταχθούν και οι ατομικές. Αν οι νομικές μορφές όπως Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις χαρακτηρίζονται από επιχειρηματικό και αναπτυξιακό προσανατολισμό, γιατί όχι και μια ατομική επιχείρηση;
  2. Θεωρούμε απαραίτητη την ένταξη του Εμπορίου στους επιλέξιμες δραστηριότητες, καθώς ο κλάδος συμβάλλει κατά σημαντικό ποσοστό στην εθνική οικονομία, στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας και στην απασχόληση. Το εμπόριο παραμένει ο σημαντικότερος εργοδότης της χώρας, απασχολώντας το 17,3% των εργαζομένων και το 19,6% στη μη αγροτική απασχόληση.
  3. Επιπλέον, πολλές υποκατηγορίες του κλάδου, απαιτούν υψηλές επενδύσεις σε πάγια, δημιουργώντας και επηρεάζοντας ένα ευρύ οικονομικό κύκλο που εκτείνεται σε διάφορους κλάδους. Η εξαίρεση του κλάδου, είναι σε κάθε περίπτωση αντίθετη με την αρχή της ισότιμης μεταχείρισης.
  4. Στον τομέα του τουρισμού, όπου κατ΄ εξαίρεση υπάγονται στα καθεστώτα ενισχύσεων επενδυτικά σχέδια εκσυγχρονισμού ολοκληρωμένης μορφής ξενοδοχειακών μονάδων που ανήκουν ή αναβαθμίζονται σε κατηγορία τεσσάρων (4) τουλάχιστον αστέρων, αφού παρέλθει πενταετία από την έναρξη λειτουργίας της μονάδας ή από την ημερομηνία ολοκλήρωσης της προηγούμενης επένδυσης εκσυγχρονισμού ολοκληρωμένης μορφής της μονάδας, προτείνεται η τροποποίηση της κατηγορίας από 4 αστέρων, σε 3 αστέρων.
  5. Θα προτείναμε να εξεταστεί η ένταξη επιλέξιμων δαπανών που πραγματοποιούνται από την 01/01/2022, στις ενισχύσεις του Αναπτυξιακού Νόμου, δεδομένου ότι επενδυτικές πρωτοβουλίες έχουν ήδη ξεκινήσει με βάσει το διαβούλευση σχέδιο του Νοεμβρίου 2021 και την προοπτική της άμεσης ψήφισης του νέου νόμου.
  6. Σχετικά με τη δυνατότητα αξιολόγησης των επενδυτικών σχεδίων από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, θεωρούμε ότι κάτι τέτοιο θα δημιουργήσει στρεβλώσεις διαφόρων ειδών, όπως διαπιστωμένα συνέβη κατά το παρελθόν όταν οι τράπεζες ανέλαβαν ρόλο ενδιάμεσων φορέων. Πολύ δε περισσότερο σήμερα θα συνέβαινε κάτι αντίστοιχο, καθώς η σημερινή εικόνα των τραπεζών – ιδιαίτερα στην περιφέρεια - μαρτυρά ουσιώδεις αδυναμίες να επιτελέσουν το ρόλο τους σε βασικά τραπεζικά θέματα.
  7. Σχετικά με τον έλεγχο των επενδυτικών σχεδίων, όπου προβλέπονται τα αρμόδια όργανα ελέγχου, θα ήταν καλό να τεθούν ανώτατα όρια στις αμοιβές των ελεγκτών
  8. Να μειωθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα δικαιολογητικά που μπορούν να αναζητηθούν εύκολα μεταξύ των Δημόσιων Υπηρεσιών
  9. Θα πρέπει να υπάρχει ευελιξία στη διαμόρφωση των μέγιστων ποσοστών που τίθενται ανά κατηγορία δαπανών, και συγκεκριμένα στις κτιριακές δαπάνες, όταν τεκμαίρεται από το επενδυτικό σχέδιο, η επάρκεια του εξοπλισμού για την αρτιότητα της παραγωγικής διαδικασίας.

 

Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση και συνεργασία.

Με εκτίμηση, 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΟΥΣΣΟΣ